login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

undefined function bij nieuwe host

Offline humor - 03/10/2005 18:35
Avatar van humorHTML beginner Ik heb een uploadscript voor foto's die het op m'n oude host deed, maar nu (bij m'n nieuwe host) wilt die het niet meer doen (ik heb de mappen waar de foto's inkommen ook gechmod naar 777 enzo).
Nu krijg ik, na uploaden van een foto, de volgende error:
Citaat:
Fatal error: Call to undefined function: imagecreatefromjpeg() in /home/ateam1/public_html/upload.php on line 196

M'n code:
  1. <?
  2. //...
  3. $im = imagecreatefromjpeg($uploadmapfoto.$bestand_namefoto); //regel 196
  4. //...
  5. ?>

Wat gaat er verkeerd?

6 antwoorden

Gesponsorde links
Offline BigBug - 03/10/2005 18:41
Avatar van BigBug PHP expert Je weet zeker dat daar een goede php functie op draait??

Offtopic// Koel nieuwe --> 
Offline humor - 03/10/2005 18:49
Avatar van humor HTML beginner imagecreatefromjpeg() werkte op m'n oude host, het is best mogelijk dat het niet werkt op m'n nieuwe host. Maar hoe kan ik dit controleren (de versie van de geinstalleerde php?) en wat kan ik er aan doen?
Offline Thomas - 03/10/2005 18:53
Avatar van Thomas Moderator php.net/imagecreatefromjpeg:
Note: JPEG support is only available if PHP was compiled against GD-1.8 or later.

Dus:
kijk met phpinfo(); wat je GD-versie is.

Is deze te oud of bestaat deze niet neem contact op met je internet-boer en hoop op een wonder (of wat medewerking).
Offline humor - 03/10/2005 19:08 (laatste wijziging 03/10/2005 19:11)
Avatar van humor HTML beginner De update van de php versie is vorige maand nog maar gedaan (zegt m'n host), dus daar kan het niet aan liggen.

Bij het invoeren van phpinfo(); krijg ik dit: "PHP Version 4.3.11"
Offline Thomas - 03/10/2005 19:14
Avatar van Thomas Moderator Euh, daar moet nog een hele zwik informatie na komen.
En als het goed is staat daar je GD-library ook tussen - deze heeft een aparte "GD" rubriek (vet gedrukte kop).
Offline humor - 03/10/2005 19:21
Avatar van humor HTML beginner Er komt idd nog heel wat achter, maar is het verstandig om dit hier te posten? Ik zal je het wel pm'n FangorN!
Die GD-library vind ik niet 
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.175s