login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

pagina mag men niet rechtreeks aanroepen

Offline pepweb - 01/10/2005 14:07 (laatste wijziging 01/10/2005 14:07)
Avatar van pepwebNieuw lid ik wil voorkomen dat een pagina anders wordt aangroepen dan via de juiste referers. dit kan ik doen door
  1. if (!isset($_SERVER["HTTP_REFERER"]))
. Dit schijnt alleen niet altijd te werken in browsers en dus ga ik dit niet gebruiken. ik kan het ook via een query doen, maar misschien weet iemand anders een simpel alternatief.

4 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Cygnus - 01/10/2005 14:31
Avatar van Cygnus Nieuw lid je kunt doen:
  1. <?php
  2. if(($_SERVER['HTTP_REFERER'] != 'Je juiste referer') || ($_SERVER['HTTP_REFERER'] != 'Andere juiste referer')){
  3. ?>
Offline pepweb - 01/10/2005 15:22
Avatar van pepweb Nieuw lid het probleem zit in het feit dat in internet explorer de referer onbekend is wanneer ik met een javascript onclick event een nieuw venster open. firefox geeft wel gewoon de referer mee. dus dat is minder
Offline NCube - 01/10/2005 15:33 (laatste wijziging 01/10/2005 15:34)
Avatar van NCube HTML beginner Je zou via sessies je eigen referer door kunnen geven.

Bijvoorbeeld index.php
  1. <?php
  2. $_SESSION['referer'] = "index";
  3.  
  4. echo "<a href=\"pagina.php\">Linkje</a>";
  5. ?>

pagina.php
  1. <?php
  2. if( $_SESSION['referer'] == "index" ){
  3. //pagina parsen
  4. } else {
  5. //foutmelding
  6. }
  7. ?>
Offline pepweb - 01/10/2005 17:14
Citaat:
Je zou via sessies je eigen referer door kunnen geven.

dit zou idd een oplossing zijn. nadeel is dat er via een omweg ook wel op pagina.php kan worden gekomen als ie eenmaal die sessie heeft en dat wil ik juist voorkomen(het mag alleen maar als de juiste link wordt aangeklikt). ik heb het nu met javascript gedaan. ik kijk dan wat de window.name is van het popup venster die javascript mee geeft. zodra die niet klopt dan doorsturen naar een foute pagina. nadeel is dat als iemand javascript uit heeft staan dit niet werkt, maar ja, wie heeft dat vandaag de dag, weinig bezoekers
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.206s