login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Text en plaatjes no coppy

Offline chris1004 - 29/09/2005 12:11 (laatste wijziging 29/09/2005 12:15)
Avatar van chris1004Lid Beste leden,

er wordt aan mij gevraagt om de text en de plaatjes te beveiligen, dat ze het niet kunnen copyeren en selecteren, is dat mogenlijk:o

weet er iemand een script of waar ik het zou moeten zoeken?;-)

Het gaat om een webwinkel en uiteraard in php

7 antwoorden

Gesponsorde links
Offline NCube - 29/09/2005 12:29
Avatar van NCube HTML beginner De enigste manier om afbeeldingen volledig te beschermen tegen selecteren en kopieren is om ze niet te laten zien. Voor de rest kan je het de internet bezoeker alleen wat lastiger maken met wat Javascript.
Offline Thomas - 29/09/2005 13:25
Avatar van Thomas Moderator Je kan met rewrite-opdrachten via .htacces het hotlinken toch wel tegengaan?
Offline ikkedikke - 29/09/2005 15:05
Avatar van ikkedikke PHP expert dat is nooit waterdicht, je leegt gewoon de cache van je browser en je bezoekt de site waar je de plaatjes staan, dan zullen ze waarschijnlijk in die map staan...
Offline vinTage - 29/09/2005 15:09 (laatste wijziging 29/09/2005 15:10)
Avatar van vinTage Nieuw lid Zet gewoon text EN plaatjes samen in één swf.
Op die manier word het al knap lastig om, of alleen de text te pakken of alleen de plaatjes (probeer maar eens met rechtermuis save te doen op een swf), natuurlijk zijn er altijd die hard rippers die de pagina dan opslaan en de swf openbreken, maar jou content moet dan toch al heel intresant zijn..

edit en als ze dan al hotlinken, dan linken ze naar die swf, daarin staat JOU naam en JOU texten, dus daar hebben ze ook niet veel aan
Offline Wijnand - 29/09/2005 15:13
Avatar van Wijnand Moderator @FangorN, met de Rewrite Engine kun je dat wel tegengaan, het hotlinken dan tenminste.

Het niet selecteren en kopieëren van plaatjes dat zul je met javascript moeten doen.

Een website daarvoor is bijvoorbeeld: http://www.leejoo.nl/

Maar ik zou dat niet gebruiken. Tenminste als ik zo'n website tegenkom dan ben ik meteen weg. Dus ik zou het bij hotlinken laten.
Offline Ultimatum - 29/09/2005 16:45
Avatar van Ultimatum PHP expert jah je kan met js doen en dan mot je een script hebben die de rechtermuisknop blokeerd zodat je niet kan selecteren 
Offline Xfader - 29/09/2005 16:51
Avatar van Xfader Lid uhm dan maak je toch gewoon een screenshot en dan heb je het toch 
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.19s