login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Multiviews vraag

Offline DjNoiz - 21/09/2005 23:59 (laatste wijziging 21/09/2005 23:59)
Avatar van DjNoizNieuw lid Hallo Sitemasters,

Ik heb een raar probleem met mijn multiviews.
Dit is de code (ingekort):
  1. <?php
  2. $gegevens = explode('/' , substr($_SERVER['REQUEST_URI'], 1));
  3. $pagina = $gegevens['0'];
  4.  
  5. for($i = 0; $i < count($vars); $i++) {
  6. $key = $vars[$i];
  7. $i++;
  8. $inhoud = $vars[$i];
  9. $urls[$key] = $inhoud;
  10. }
  11. if (IsSet($pagina)) {
  12. if($pagina == "index") {
  13. $include = "indexpagina.php";
  14. } elseif($pagina == "home") {
  15. $include = "home.php";
  16. } elseif($pagina == "contact") {
  17. $include = "contact.php";
  18. } else {
  19. header ('Location: home');
  20. }
  21. } else {
  22. header ('Location: home');
  23. }
  24. ?>
  25. <!-- HTML-code -->
  26. <?php include ($include); ?>
  27. <!-- HTML-Code -->

Als je naar www.domeinnaam.be/home gaat, geeft hij enkel de inhoudt van home.php weer (terwijl er een volledige html-code met opmaak etc. staat), hetzelfde voor domeinnaam.be/contact.
Weet iemand raad?
Alvast heel erg bedankt!

5 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Lemon - 22/09/2005 00:34 (laatste wijziging 22/09/2005 00:37)
Avatar van Lemon PHP expert Met opmaak code bedoel je de code die op de

<!-- HTML-code -->

posities staat?

Edit: staat in je home.php bovenaan ob_start();?
Offline DjNoiz - 22/09/2005 00:50 (laatste wijziging 22/09/2005 18:14)
Avatar van DjNoiz Nieuw lid Inderdaad,

<!-- HTML-code --> = o.a. opmaak-code (de <head>-tags, etc.)

In mijn home.php staat geen ob_start(); (pure tekst)

[EDIT] Niemand een idee?
Offline finduilas - 22/09/2005 18:26
Avatar van finduilas PHP gevorderde Post eens je home.php
Offline DjNoiz - 22/09/2005 18:39 (laatste wijziging 22/09/2005 19:24)
Avatar van DjNoiz Nieuw lid Is een lorem ipsum tekst, maar als je echt wilt:

1. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Duis non nunc vitae justo varius viverra. Cras non velit et arcu egestas pulvinar. Ut libero tortor, sodales sed, tempor vel, facilisis vitae, lacus. Duis feugiat, arcu vitae congue lobortis, diam velit pretium arcu, at porta nulla justo ut purus. Praesent erat nisl, consectetuer ac, congue et, placerat quis, nisl. In hac habitasse platea dictumst. Nulla libero ipsum, consequat quis, hendrerit sit amet, luctus non, tortor. Quisque consectetuer aliquet purus. Vivamus mi. Proin cursus metus vel orci. <br><br>
  2. Nulla quam. Sed condimentum libero sed nunc. Fusce turpis. Ut sodales, sapien ac pretium aliquet, lectus risus dapibus risus, ac semper velit urna quis ante. Vestibulum tempus tortor in massa. Vestibulum pellentesque luctus ipsum. Duis vehicula malesuada lorem. Curabitur sit amet ante. Pellentesque venenatis. In lobortis bibendum purus. Class aptent taciti sociosqu ad litora torquent per conubia nostra, per inceptos hymenaeos. Fusce mi sapien, pretium et, placerat eu, lacinia ut, purus. Morbi non orci ut urna auctor lacinia. Aenean velit velit, venenatis id, adipiscing vitae, placerat in, purus. Pellentesque non odio. <br><br>
  3. Aenean pretium commodo nunc. Aenean diam leo, auctor ullamcorper, congue at, euismod ut, tortor. Aenean semper. Nam nibh tortor, vulputate at, posuere quis, tempor in, neque. Proin lacinia neque ultricies purus. Fusce dapibus sem vel diam. Morbi sed augue eu felis tempus varius. Aliquam luctus sollicitudin nunc. Aenean nulla nunc, bibendum vitae, ornare sit amet, porta in, velit. Suspendisse dictum purus quis neque. Nullam sed lorem. Vestibulum ante ipsum primis in faucibus orci luctus et ultrices posuere cubilia Curae; Morbi fringilla luctus justo. Sed a odio quis justo interdum mattis. Cras sem tortor, vehicula nec, vestibulum eget, cursus et, tellus. <br><br>

De contact-inhoud is iets ingewikkelder (staat php-code enzo in), maar het effect is en blijft daar ook hetzelfde: hij slaat op de 1 of de andere manier alle html over en include enkel het bestand 

[EDIT]
De fout ligt bij mij ...
Ik dacht dat je rechtstreeks naar www.domeinnaam.be/contact kon gaan en verwachtte dan dat je terechtkwam bij index.php?pagina=contact, terwijl je als url www.domeinnaam.be/index/contact moet gebruiken. (de multiview deed in mijn geval dus zijn werk).

Bestaat er een manier om die index uit de url weg te halen?
ALvast bedankt!
Offline Thomas - 23/09/2005 11:52
Avatar van Thomas Moderator ModRewrite gebruiken?
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.205s