goedendag allemaal,
ik ben geen programmeur, ik kan wel website's bouwen etc., maar geen database's etc.
Ik wil een soort speurders.nl/marktplaats.nl bouwen. alleen heb ik daar geen verstand van.
Heeft iemand een tip, waar ik een script hiervoor kan halen, of een software die het werk voor me doet of iets dergelijks.
ik heb al de url+hosting, maar knowledge.
ik zou eerst eens wat tutorials over MySQL door lezen (over databasen)..
ik denk dat je beter zelf zo'n script kan maken, want dan kan je alles erin zetten wat jij wilt. anders heb je een script (als je het tenminste vind) dat niet aan jou eisen voldoet..
dus tip:: leer MySQL en als je php niet kent, dan moet je daar maar mee beginnen
nemesis edit: Leer aub eerst deftig nederlands voordat je nutteloze reply's geeft? RickyB edit: Ik ga toch niet elk woordje nakijken voordat ik wat post?? ik ga echt niet een uut denken of je iets met (bijv.) een d of een t schrijft..
@ dinges: Asjeblieft :s:s nemesis: In een community goed functioneren houdt ook in dat je rekening houd met anderen. Sommige mensen lezen liever hun moedertaal dan een door andere mensen verkrachte versie hiervan. Of moet ik ook alle remmen losgooien. Daar zal iedereen baat bij hebben, ja! Vooral... of... ook niet. En een typfout als 'uut' ipv 'uur' kan voorkomen. Deze twee tekens staan ook naast elkaar. Maar als je scheve zinconstructies als "die script" gaat gebruiken dan begin ik toch zeer zwaar te twijfelen of je wel van nederlandse afkomst bent. Elke normalen AN sprekende persoon trekt direct een gek gezicht bij het lezen van zo een losgeslagen, absoluut banaal gebruik van de nederlandse taal. En niet weten dat kenT met een t is, zegt ook al heel veel over je leeftijd, nietwaar?
En "tradeyell" heeft volgens mij een 'gebruikersnaam' gekozen zodat hij dan ook hiermee aangesproken kan worden.
RickyB edit:: hohohoho wacht ff..
* uut had ik per ongeluk fout getypt, dat had ik gelijk verandert naar uur, maar omdat we waarschijnlijk te gelijk gingen editten, en ik eerder op de knop had gedrukt, staat er nu weer "uut"..
* dat ik kenT zonder t schrijf, is niet omdat ik me moedertaal verkracht, maar omdat ik de taal van me vader aanhoud. nl. Amsterdams (amsterdam is de hoofdstad van nederland en daar praten ze anders als in de meeste steden van nederland).
en ik zie echt geen rede om AN te gaan zitteN prateN, want jij ben volgens jou cker de enige AN spreker?? (en deze zin verkracht ik weer omdat ik geen zin heb om er nog ff langer over na te denken.. 2 sec. is genoeg..)
nemesis: Ik zeg net dat het voorval van 'uut' niet uitmaakt. Dat gebeurt. Misschien moet je eerst eens andere mensen hun tekst lezen. Dan iets typen en na het gepost te hebben eens kijken en relativeren. Zien of andere mensen het ook begrijpen. Ik ben ook zeker niet de enige die hier moeite doet alles een beetje verstaanbaar te maken. Maar het excuus van "amsterdams" is heel anders als de rest van nederland is belachelijk. Moe kik i daan plat antwaarps gon zitte kletse. Dor zulde muug on emme jom. Joël go maa verston, Murfy men bekke gefoefel, mor daander?
RickyB edit: Ik weet dat jij gezegt heb dat uut niet uit maakt, maar ik zeg het maar ff voor als het strax toch weer wel uit maakt. Ik ga niet overdreven amsterdams lullen, als ik bijv. "ken" zeg ipv "kent" dan is dat nog te begrijpen.
en dingen zoals "strax" en "ff" dat is allemaal te begrijpen dacht ik?? Waarom zeg je er dan nix van als mensen ge zeggen?? het is dat ik dat begrijp, maar anders...
RickyB edit: Amsterams is opzich niet heel veel anders dan de rest v/d nederlandse taal, maar je praat als amsterdammer een beetje onduidelijk (voor sommige mensen dan) aan het typen verandert niet veel..
RickyB edit: oja... en mijn status is nu "analfaBeet", maar dat ben ik niet, want ik kan wel normaal typen/praten/denken, maar ik doe het alleen niet. Maarja ik vin het elke keer wel geinig, zo'n eigen en unieke status;-):)
RickyB edit: waarom is me status nu weer veranderd??
nu is het weer "lid"... die heb iedereen al
Pff. D/T is natuurlijk niet heel belangrijk. Kan je vaak niet veel aan doen, als het goed is (niet bij Dyslecten, zoals ik!) gaat dit automatisch, maar je kan wel kijken op:
-Woorden vergeten
-Letters vergeten
-Leestekens (= punten, komma's, uitroeptekens, vraagtekens etc)
Het is beter dat iedereen duidelijk kan zien wat jij bedoeld, en niet dat je eerst 10000 keer het bericht moet lezen voordat je snapt wat er staat.
Ik hoop dat je nu een beetje snapt waarom de taal in een community ook goed moet zijn! Luuk edit: Tsjonge jonge, praat ook eens wat minder onzinnig! Je verdiend geen speciale Status, als je nog niet eens fatsoenlijk kan typen, je moet gewoon eenst leren typen, die halve seconde, of je nou nix of niks typt, het is maar één lettertje meer. En of je een ff of even typt, even staat netter, en het is makkelijker te begrijpen!
Met de tutorials op de site ken je genoeg om met zoiets te beginnen hoor.
Eens je de SELECT-query van mySQL onder de knie hebt en je wat de basis van PHP kent kan je al zoiets (na)maken.
Doch deze site veel informatie bevat geef ik de voorkeur aan boeken.
OFFTOPIC
Citaat:
RickyB edit: Ik ga toch niet elk woordje nakijken voordat ik wat post?? ik ga echt niet een uut denken of je iets met (bijv.) een d of een t schrijft..
Moet gij nog zo lang peinzen over een d, t of dt?
ik moet maximaal 2 seconden peinzen bij een woord dat ik niet ken.
De rest floept er gewoon (correct) uit ! En als ik iets dan toch niet weet te schrijven neem ik een woordenboek !
note: some admin has edited my post and added some n's...
np maar "peizen" was dialect
=> nemesis?
cracker
Bedankt.
Ik ben op dit moment inderdaad de "tutorials" aan het doornemen.Ik hoop dat ik over een week wat meer verstand van heb.
Als je ergens een script vindt van zo'n online ruil/koop site zoals marktplaats.nl of speurders.nl , dan mag je die doormailen:
@tradeyell: (of 'dinges' als RickyB wilt volgen)
Ik denk niet dat het slim is om nòg zo'n site te beginnen.
Tenzei je enorm veel geld gaat uitgeven aan reclame, ookal betwijfel ik dat.
Er zijn al enorm veel sites hiervan, en wie gaat er nu naar jou site als hij naar een bekende site kan gaan waar meer mensen op zitten...
@RickyB:
Remember: Sitemasters.be
Toevallig is die .be van België, en toevallig (1 kans op 3, kon ook Frans of Duits zijn) is het een Vlaams-talige.
Nu heb jij geluk dat de taal die jij spreekt (Nederlands... aleja...) op het Vlaams lijkt.
Dan moet je niet verwachten dat een Vlaams-talige site zich gaat aanpassen omdat jij per sé een Nederlands-talig dialect begint te spreken.
Toevallig lijken de 2 talen op elkaar, maar denk je dat iemand het zou verstaan als een of andere persoon uit bijvoorbeeld het midden-oosten hier begint in zijn dialect???
Die zal zich dan toch moeten aanpassen, en een normale mens doet dat en begint niet te zeveren over een of andere taal dat hij gewoon is te praten...
het boeit me niet hoe jullie praten en typen, ik lig er soms alleen maar van in een deuk..
ik bedoel er niet veel mee, maar ik wil je er wel ff op weizen/wijzen** dat 1/3 (edit: 2/3) leden nederlands is..
hoe jullie willen praten en typen maakt me echt geen bal uit, maar nemesiskoen zegt dat ik AN moet praten, maar waarom zegt ie dan nooit wat van andere die ook niet AN praten??
** ik heb geen zin om een woorden boek te pakken nemesiskoen, dus ik schrijf de mogelijke dingen maar ff voor je op
edit: idd 2/3... één foutje kan er nou ook nog wel bij..
trouwens jij begint met dit gelul..
@RickyB: kijk eerst naar jezelf voor je naar anderen kijkt. Btway, het is 2/3. En heb al meermaals andere leden verbeterd, en als ik nu toevallig jou bericht vol taalfouten tegenkom verbeter ik dit ook. Dus zou je aub willen stoppen met commentaar te geven op acties vanuit de crew en je eens gaan aanpassen aan de normen die worden gesteld zodat 99% van de gebruikers optimaal(zoek maar op) kan genieten en gebruik maken van de site.
@rickyB na de hierbovenstaande edit te hebben gelezen: Zou je nu even KIJHARD je grote bek is willen houden en ff dimmen (om het in jou taaltje te zeggen).