login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

FTP_BINAIRY of FTP_ASCII?

Offline ikkedikke - 17/09/2005 11:55
Avatar van ikkedikkePHP expert kan iemand me precies uitleggen wat het (praktische) verschil is tussen binaire en ascii overdracht?

4 antwoorden

Gesponsorde links
Offline marten - 17/09/2005 11:57
Avatar van marten Beheerder binair is met 1'tjes en nulletjes en ascii bevat veel meer tekens

Ik vind dus dat binary sneller is
Offline ikkedikke - 17/09/2005 11:59 (laatste wijziging 17/09/2005 12:04)
Avatar van ikkedikke PHP expert maar als je dan iets ophaalt met Ascii ipv. binair zie ik het verschil niet?
wat is het evrschil?
het gaat om een script wat een bestand download van een ftpserver, en ik gebruik nu gewoon altijd binair. Maar ik kom liever niet voor onverwachte problemen te staan omdat ik het verschil niet weet tussen die 2

http://www.linu...p?cat=2#22
conclusie: als het mimetype begint met text/... moet ik dus ascii gebruiken?
Offline marten - 17/09/2005 12:03 (laatste wijziging 17/09/2005 12:04)
Avatar van marten Beheerder Ja als ik het goed heb is een doc bestand mime application toch? Als dit ook text is dan gaat dit al niet meer op.

Ik heb dit gevonden

FTP kent twee overdrachtsmodi:

1. ASCII
2. Binary

De modus ASCII is alleen geschikt voor tekstbestanden zonder opmaaktekens.

De modus Binary is voor de overige bestanden.

Het is raadzaam om deze instelling op Binary te laten staan en wel hierom:

Een tekstbestand dat in binary-modus overgedragen wordt, is precies hetzelfde.

Een binair bestand dat in ASCII-modus overgedragen wordt, ligt volledig in puin.
Offline ikkedikke - 17/09/2005 12:10 (laatste wijziging 17/09/2005 12:12)
Citaat:
ASCII Dit gebruikt u om HTML pagina's, Perl scripts, PHP pagina's enz... op te laden. Een goede stelregel is: wanneer u het in een tekstverwerker kan openen is ASCII de veiligste manier om het over te brengen.

Voor Perl of andere CGI scripts is het de enige manier, deze scripts "breken" wanneer zij binair worden opgeladen

nou gebruik ik geen perl of CGI, maar het komt toch op hetzelfde neer als wanneer ik een tekstbestand downlaod met binaire modus dit toch "breekt"? Wat wordt er bedoeld met "breken"? onvolledig overkomen?

EDIT: zolang ik altijd binair neem(up- en download), zou er dan nog iets fout kunnen gaan?
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.178s