login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

PHP wat is dat??

Offline CrazyJes - 09/09/2005 10:08
Avatar van CrazyJesHTML interesse Beste mensen,

Ik kreeg als tip om mijn site in php te zetten. Maar ik heb geen flauw idee wat dat is... Kan iemand mij vertellen wat php inhoud, met wel programma je het kunt doen (ik werk nu met frontpage) en waar ik kan vinden op internet hoe ik een goede php site maak!

Alvast bedankt!!!

Jessica;-)

10 antwoorden

Gesponsorde links
Offline vinTage - 09/09/2005 10:26
Avatar van vinTage Nieuw lid php is een script taal.
Het is een beetje te moeilijk om even uit te leggen wat je er allemaal mee kan enof niet mee kan.
Maar bijvoorbeeld een forum (zoals deze) kan je never maken met alleen html, daar heb je een script taal voor nodig zoals php of asp.
php is open source, en daarom razend populair.
Gastenboeken maken ? ook een script taal.
Zo zijn er nog TIG dingen die php intresant maken om het te leren.

Frontpage is niet echt een handig programma dacht ik (ik hoor er in ieder geval nooit veel goeds over (wel voor beginners).
Ikzelf hou het bij dreamweaver

Sites die je php leren ? Hier natuurlijk 
Begin maar eens hier mee.
^^
Offline Gerard - 09/09/2005 13:27
Avatar van Gerard Ouwe rakker De officiele site van php is te vinden onder www.php.net

Veel succes & plezier met het leren van deze taal!
Offline pietkierewie - 09/09/2005 21:28
Avatar van pietkierewie Nieuw lid wil et ook leren, wil later mafia spel maken 
Offline Maarten - 09/09/2005 21:36
Avatar van Maarten Erelid pietkierewie:

Ja, want daar zijn er nog niet zoveel van *sarcasm*
Offline Gerard - 09/09/2005 22:14
Avatar van Gerard Ouwe rakker Murfy, NOFI maar van operating systems zijn er ook al genoeg. Waarom komt men dan steeds met een nieuwe?

Juist... omdat er altijd vernieuwingen zijn. Als pietkierewie een game wil maken welke functioneel en technisch gezien boven het criminals etc uitrijst dan wens ik hem alle succes. Dat is tenminste een nobel doel ipv php leren om criminals alleen een beetje aan te passen.
Offline Maarten - 09/09/2005 22:34
Avatar van Maarten Erelid Daar geef ik je gelijk in, maar tegenwoordig komt er niet veel origineels meer uit de doos Ik hou hem dan ook totaal niet tegen, als hij een supedelux-ding kan maken zoals je zegt is dat wel goed natuurlijk 

Maar om op dit topic te antwoorden:
op de uitleg van vinTage kan je momenteel verdergaan.. eens je basis PHP onder de knie hebt ga je wat moeilijkere zaken bekijken kan je PHP plots heel anders definiëren.. maar daar komt het nu iig op neer.

PHP leren is niet een kwestie van onzin van buiten leren, maar van logica snappen. Er zijn natuurlijk functies, maar door deze te gebruiken onthoudt je ze wel. Probeer ook niet PHP op 1 week te leren, en geef het niet op als je er even niet uitkomt.

Have fun.
Offline Ultimatum - 09/09/2005 22:35
Avatar van Ultimatum PHP expert btw denk erom dat je host php ondersteund anders upload je het en werkt het niet 
Offline Maarten - 09/09/2005 22:39
Avatar van Maarten Erelid Idd, das altijd handig 

Mocht je zoeken naar een host, dan moet je opletten:
Als je enkel PHP wilt gaan doen, en geen ASP ofzo, kijk dan goed:
Als er staat "Windows 2003" ofzo, ga dan even verder kijken. Windows is niet slecht ofzo, maar PHP draait nog altijd optimaal op Linux-servers. Als je echter ASP wilt gaan gebruiken doe je dit best met Windows-servers. Als er enkel "PHP" in het aanbod staat, en er staat niet specifiek bij welk O.S. er op draait kan je er van uit gaan dat het Linux is. Kijk onder "hosten" op deze site om eventueel iets geschikt te vinden.

Zelf een webservertje installeren is ook een optie, daar zijn kant-en-klare paketten voor beschikbaar als xampp, wamp,...
Offline Martijn1989 - 09/09/2005 23:09 (laatste wijziging 09/09/2005 23:15)
Avatar van Martijn1989 PHP ver gevorderde En goed(e)(kope) hosts zijn :

http://www.sity.com/
http://www.hostperfect.com/
http://www.e-dentify.nl/
http://WwW.DigitizedHosting.CoM/

Maar ik ben van mening dat je geen ASP moet gebruiken maar gewoon PHP, en dan een linux server nemen, wat je vaak vind.

Om PHP te leren, zou ik eerst ff alle lesjes ong volgen en daarna scripts bekijken, en veranderen,... uitbreiden... dat begin je weer overnieuw en dan op het laatst eerste scriptje zelf schrijven.
Offline flyingdragon - 09/09/2005 23:13
Avatar van flyingdragon PHP beginner
Citaat:
www.e-defeny.nl ofzow?

www.e-dentify.nl 
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.277s