PHP ver gevorderde |
|
Ik heb een klein probleempje met GDLib.
<? if (file_exists("Nieuws/afbeeldingen/".$nieuwsid.".jpg")){
$breedte = imagesx(imagecreatefromjpeg("Nieuws/afbeeldingen/".$nieuwsid.".jpg"));
$hoogte = imagesy(imagecreatefromjpeg("Nieuws/afbeeldingen/".$nieuwsid.".jpg"));
$nieuwsafbeelding = "<div onclick=\"maximaliseer('../Nieuws/afbeeldingen/".$nieuwsid."_origineel.jpg')\" class=\"nieuws-afbeelding\" style=\"height:".$hoogte."px;width:".$breedte."px;background-image: url(Nieuws/afbeeldingen/".$nieuwsid.".jpg);cursor:pointer;\"></div>";
}
<? if (file_exists("Nieuws/afbeeldingen/".$nieuwsid.".jpg")){ $breedte = imagesx(imagecreatefromjpeg("Nieuws/afbeeldingen/".$nieuwsid.".jpg")); $hoogte = imagesy(imagecreatefromjpeg("Nieuws/afbeeldingen/".$nieuwsid.".jpg")); $nieuwsafbeelding = "<div onclick=\"maximaliseer('../Nieuws/afbeeldingen/".$nieuwsid."_origineel.jpg')\" class=\"nieuws-afbeelding\" style=\"height:".$hoogte."px;width:".$breedte."px;background-image: url(Nieuws/afbeeldingen/".$nieuwsid.".jpg);cursor:pointer;\"></div>"; }
Via dit script zoek ik de hoogte van een foto, en de breedte. Dit werkt allemaal perfect voor JPEG files, maar wat met GIF files? Bestaat er een functie die me kan zeggen of een afbeelding gif, jpg of png is (de extensie .jpg heeft hier geen enkel belang)?
|