login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Whois script

Offline WMtools - 31/08/2005 22:14
Avatar van WMtoolsNieuw lid Hoi,

ik ga een whois script maken voor SubDomeinen. Alleen hoe moet dat, want vaak moet je als server zoiets opgeven:
whois.domeinnaam.nl
om bijv. .nl domeinnamen te checken, hoe werkt dat als je zelf mensen kan laten aanmelden en dan een subdomein invullen en dan ip waar die heen moet, komt dan in de dns control centre van DirectAdmin komt te staan, en die controleren of de subdomein al bestaat?

Kortom:
Hoe kan je subdomeinnen controleren van je eigen domein of die nog vrij is of niet?

Gr, jeffrey

3 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Gerard - 31/08/2005 22:56
Avatar van Gerard Ouwe rakker Als je er eerst eens in verdiept dan door gewoon scripts van anderen te downloaden en te kijken hoe hun het hebben gedaan.
Offline cracker - 02/09/2005 06:51
Citaat:
Kortom:
Hoe kan je subdomeinnen controleren van je eigen domein of die nog vrij is of niet?

Bij Apache en CpanelX worden subdomeinen geredirected naar een bepaalde directory (vb. (www.)subdomein.domein.com naar www.domein.com/subdomein)
Dit gebeurt via een .htaccess bestand.
Aangezien alle bestanden die beginnen met .ht bij Apache niet extern toegankelijk zijn kun je dus ook niet gaan kijken of er een redirect intgesteld is.

Bij DirectAdmin weet ik niet zeker of er daar ook subdomeinen via .htaccess aangemaakt worden maar daar is het wel mogelijk subdomeinen te gebruiken zonder redirect.

Ik zou zeggen: probeer een script te maken dat kijkt of een directory voor het subdomein bestaat en/of er geen foutmelding opkomt.
Offline Dani - 03/09/2005 05:57
Avatar van Dani PHP gevorderde Een echte controle om te kijken of subdomeinen bestaan, of een 'whois' voor subdomeinen is enkel mogelijk als je bij het geven van de subdomein de gegevens in een database zet en je 'whois' info uit je database haalt.

Zo werkt ook de 'whois' voor all domeinen.
De 'whois' server gaat niet gaan kijken waar die domeinaam naartoe gaat, maar heeft gewoon toegang tot de basis database met de instellingen en administrative informatie van het domein.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.167s