hey.. ik heb een gastenboek zonder database.. maar ik heb een "probleempje".. als er een bericht word geplaatst.. dan komt het nieuwe bericht onder de oudere berichten.. maar ik wil het nieuwste bericht bovenaan hebben.. de berichten worden opgeslagen in een .dat bestand.. kan iemand me helpen?:?:
ik geef het op, volgens php.net blijft met "r+" de data gewoon intact, en worden nieuwe toevoegingen aan het begin gezet, als dat in jou geval niet zo is, weet ik het ook niet meer
die guest-verwerk.dat is trouwens gewoon helemaal leeg.. als ik hem leeg dan komt er ook een foutmelding dat er minimaal 1 bericht moet zijn.. maar het bestand is zonder berichten ook helemaal leeg.. staat geen code in ofzo..
<?php
file_put_contents('berichten.dat', // bestand waarin geschreven wordt
'nieuwe bericht'. // het bericht dat vooraan wordt gezet
file_get_contents('berichten.dat') // het bestand uitlezen, en dat achter het nieuwe bericht zetten
);
?>
<?php
file_put_contents('berichten.dat',// bestand waarin geschreven wordt
'nieuwe bericht'.// het bericht dat vooraan wordt gezet
file_get_contents('berichten.dat')// het bestand uitlezen, en dat achter het nieuwe bericht zetten
ghehe.. doet het nog steeds niej goed .. kijk maar is op mijn site http://nielsvdwal.nl en dan bij gastenboek.. moet je ff een paar keer poste.. dan zie je wat ik bedoel
In een platte textfile is alle tekst betekeningsloos. Structureer de data in je tekstbestand door (bijvoorbeeld) comment-regels tussen de berichten te plaatsen:
eerste bericht ...
<!-- bericht-scheiding -->
tweede bericht ...
derde bericht
et cetera
eerste bericht ...
tweede bericht ...
derde bericht
et cetera
Dan kun je dit hierna in een array plakken en hiermee dingen doen met de volgorde van je berichten. Heb je nog meer structuur nodig, gebruik dan XML om je berichten in op te slaan.