login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Layout + script in map + include systeem probleem

Offline Phpmedium - 21/08/2005 20:35 (laatste wijziging 21/08/2005 20:35)

Ik heb al zo'n 25 minuten gezocht op het forum en gezien dat er veel topics zijn over include problemen maar mijn probleem heb ik niet kunnen vinden.

Ik heb mijn eigen website, met een zelf gescript include systeem, die eerst kijkt of de pagina in php bestaat, die dan laadt, of niet laadt en de html versie laadt, of een foutmelding geeft.

Het include systeem:
  1. <?php
  2. if($_GET['fn'] != "")
  3. {
  4. if(file_exists("" . $_GET['fn']. ".htm"))
  5. {
  6. // het bestand bestaat
  7. include("" . $_GET['fn'] . ".htm");
  8. }
  9. elseif(file_exists("" . $_GET['fn'] . ".php"))
  10. {
  11. include("" . $_GET['fn'] . ".php");
  12. }
  13. else
  14. {
  15. echo "De pagina bestaat niet";
  16. }
  17. }
  18. else
  19. {
  20. include("home.htm");
  21. }
  22. ?>

Het werkt allemaal prima, maar zodra ik een gastenboek of bijvoorbeeld een fotoalbum wil includen in mijn layout gaat het fout. Meestal include het script gewoon netjes de index pagina van bijvoorbeeld het fotoalbum uit de map /fotoalbum.
Mijn probleem is echter dat de index pagina van het fotoalbum ook links heeft staan. Deze werken niet meer na de include in mijn indexpagina. Ik omzeil nu het probleem altijd met i frames, maar daar wil ik vanaf.

Voor een ander voorbeeld wil ik nog naar http://veritaserum.com/site/newsarchives.shtml verwijzen. Deze website is er wel ingeslaagd om bij het script Fusionnews ervoor te zorgen dat de links van het archief werken.

Weet iemand hoe ik ervoor kan zorgen dat de links gewoon kloppen, zonder dat ik alle links in het fotoalbum script zelf moet wijzigen?

Bij voorbaat dank

4 antwoorden

Gesponsorde links
Offline BigBug - 21/08/2005 20:38
Avatar van BigBug PHP expert Ik denk dat dat niet mogelijk is, omdat jij met een include systeem werkt. En het script waarschijlijk gewoon direct naar blaat.php is gelinkt. En niet voor een include systeem is gemaakt. Ik ben dus bang voor je dat je die links wel moet gaan wijzigen..
Offline WebVisual - 21/08/2005 20:55
Avatar van WebVisual Lid als je normaal een pagina include dan doe je bv ?pagina=fotoalbum daarna include hij dus fotoalbum.php.

Als er dan ergens in dat script links staan bv zo ?id=blabla en je klikt daar op dan worde de url www.naam.be/?id=blabla en geeft hij niets weer aangezien hij fotoalbum.php niet meer oproept. Je moet dit aanpassen in het script zelf en ervoor zorgen dat hij het bv zo doet ?pagina=fotoalbum&id=blabla dan zal hij fotoalbum openen waar het id blabla is anders lukt dit niet.
Offline Phpmedium - 21/08/2005 21:04

Bedankt voor jullie reacties maar heeft iemand dan nog enkele andere alternatieven in plaats van een i frame of de links wijzigen?
Offline Gerard - 21/08/2005 23:39
Avatar van Gerard Ouwe rakker fusionnews hebben ze gewoon de standaard links aangepast in de parser zodat deze goed verwijzen. ik denk dat jij dit ook wel kan doen met kleine stukjes andere software. wil je dit echter gaan doen met phpbb forums ofzo dan is dit niet mogelijk dat ik zo 123 kan zeggen.

iframe is hier dan toch echt het woord wat je nodig hebt, en dus wat je op dit moment al toepast.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.203s