Hallo, ik heb een formulier gemaakt, en nu wil ik mijn eigen submit knop gebruiken (het is een plaatje) maar hoe kan ik dit doen, zodat ik daarna (mbv action= php_self) de ingevoerde velden gewoon met $_POST[] kan uit lezen?
Wel juist Dennisvb zo doe je dat.
Maar indien je even de tijd had genomen Zitz om de kijken bij tutorials -> html -> formulieren :lamp: , want dat heb je gemaakt zou je hebben gezien dat het erin staat uitgelegd het gebruik van de buttons in de verschillende soorten.
Zitz wat bedoel je met ze doen het niet?
Krijg je het plaatje niet te zien of krijg je de button nuet te zien?
Of werkt de functie niet, dus doorerop te klikken dat er nix gebeurd zoals verzenden of insturen of zo.
Drunk, via jouw mannier wordt het plaatke OP de gewone button vorm gezet en krijg je dus gewone button met het plaatje erop (ook leuk).
Maar indien je het via <input type="image" src="images/butt_login.jpg"> doet, wordt HET plaatje de button en dat is wel handiger indien je bezig bent de buttons in je lay-out te laten passen.
trouwens bij aanmelden.php zie het nog beter! Er is 1 plaatje met "aanmelden" deze is als submit knop geconfigureerd en ernaast zit een gewone button, het plaatje werkt niet, maar de button wel!
klik maar es een paar keer zonder iets in te vullen, dan krijg je de error handlers! maar als je op het plaatje klikt krijg je deze niet!
Thomas - 08/10/2004 21:11 (laatste wijziging 08/10/2004 21:12)
Moderator
Waar controleer je op om te kijken of je je formulier submit ?
Op $_POST['Submit'] ?
Dit werkt namelijk niet bij plaatjes!
Dat komt omdat wanneer je als je een plaatje als submit-knop hebt, je niet "Submit" terugkrijgt in je $_POST-array, maar "Submit_x" en "Submit_y" - dit zijn de coordinaten (in pixels) van de precieze plaats waar je op dit submit-plaatje hebt geklikt.
Als je er met tab-toetsen naartoe bent genavigeerd, en op enter hebt gedrukt, krijg je de coordinaten (0, 0) terug geloof ik (dus Submit_x is 0 en Submit_y is 0), maar ik dacht dat niet alle browsers dit even netjes deden ofzo.
De netste oplossing die ik kan verzinnen is om naast het submit-plaatje een hidden veld te maken (bijvoorbeeld <input type="hidden" name="actie" value="inloggen" />), en hier dan op te controleren om te kijken of het formulier gesubmit is (if(isset($_POST['actie']) && $_POST['actie'] == "inloggen) { ... }).