login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

prob met variabelen

Offline cloudstrife - 19/08/2005 11:30 (laatste wijziging 19/08/2005 11:30)
Avatar van cloudstrifePHP beginner Ik zit met een probleem met mijn variabelen:
Ik heb een sessie $_SESSION['status'] en een gewone variabele $status.
Als ik op mijn pagina een echo vraag van $status krijg ik de waarde uit de sessie 
Hoe kan je dit oplossen? Is dit normaal?

14 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Ibrahim - 19/08/2005 11:34
Avatar van Ibrahim PHP expert misschien heb je $status wel die waarde gegeven. Probeer eens $status een andere waarde te geven.
Offline cloudstrife - 19/08/2005 11:38
Avatar van cloudstrife PHP beginner Nope de waarde die er met echo uitkomt is enkel aan die sessie variabele meegegeven en nooit aan de gewone variabele
Offline Ibrahim - 19/08/2005 11:46
Avatar van Ibrahim PHP expert probeer eens $status een andere waarde te geven dus:

$status = 'Testje';
echo $status;
Offline cloudstrife - 19/08/2005 11:48
Avatar van cloudstrife PHP beginner Nope maakt niet uit hij gebruikt de waarde uit de sessie..
Offline Ibrahim - 19/08/2005 11:59
Avatar van Ibrahim PHP expert post eens je code waar het om gaat
Offline cloudstrife - 19/08/2005 12:14
Avatar van cloudstrife PHP beginner Die is iets te lang om te posten. Het probleem blijft ik geef die sessie een totaal andere waarde en als ik dan echo $status; doe krijg ik gewoon die waarde van de sessie te zien.
Offline Tuinstoel - 19/08/2005 12:17
Avatar van Tuinstoel PHP expert Ik denk dat het aan je php.ini bestand ligt, anders kun je de status namelijk ook wel aanpassen met ?status=iets in de adresbalk.

Offline cloudstrife - 19/08/2005 12:22
Avatar van cloudstrife PHP beginner idd via de adresbalk kan je ook de status aanpassen zou toch niet mogen? Ik gebruik gewoon phptriad als server, zal het eens op mijn webhost testen..
Offline Thomas - 19/08/2005 12:29
Avatar van Thomas Moderator Je probleem heeft te maken met register_globals - deze staan waarschijnlijk aan, terwijl ze eigenlijk als default al vanaf PHP-versie <vul hier een prehistorische PHP versie in> uit stonden.

Zet aan het begin van je code ergens:
  1. ini_set("register_globals", "0");
Offline Frederic - 19/08/2005 12:43 (laatste wijziging 19/08/2005 12:45)
Avatar van Frederic PHP ver gevorderde ik heb dat probleem ook lange tijd gehad! was superverveld, zeker wanneer ik $gebruikersnaam echo'de (en dus ook declareerde), dan stak hij die waarde gewoon in $_SESSION['gebruikersnaam'] ...

//EDIT:
Lees ook deze topic:
http://www.site...mp;id=8060
Offline Thomas - 19/08/2005 12:45
Avatar van Thomas Moderator That's fascinating - wilde je dat even met ons delen, of heb je toevalling ook een (andere) oplossing voor dit probleem ? 
Offline cloudstrife - 19/08/2005 13:02
Avatar van cloudstrife PHP beginner Ok bedankt, zal ff php.ini aanpassen en is testen.
Offline Frederic - 19/08/2005 13:12
Avatar van Frederic PHP ver gevorderde
Citaat:
That's fascinating - wilde je dat even met ons delen, of heb je toevalling ook een (andere) oplossing voor dit probleem ?

Nee, eigenlijk wilde ik zeggen dat je oplossing (ini_set("register_globals", "0");) bij mij niet heeft geholpen, en hier dus wss ook niet 
Oh ja, mss stond er nog goede raad in mijn topic, die hij wel kon gebruiken? 
Offline Thomas - 19/08/2005 13:54 (laatste wijziging 19/08/2005 13:56)
Avatar van Thomas Moderator Ow, register_globals kun je niet @runtime setten.
Citaat:
Please note that register_globals cannot be set at runtime (ini_set()). Although, you can use .htaccess if your host allows it as described above. An example .htaccess entry: php_flag register_globals off.
Dus gebruik .htaccess... klaar.

Als je je php.ini kunt aanpassen lijkt mij dit ook voldoende, maar als je de webserver niet zelf beheert / hier niet bij kunt, zul je op andere middelen over moeten gaan.

@Fréderic - nee, je topic / reacties bevatte niet echt veel zinnige informatie.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.185s