hey,
Ik heb bij mijn review systeem een reactie systeem gemaakt. Nu ben ik het aan het uibreiden. Het is de bedoeling dat wanneer iemand reageerd op een review, dat de auteur dan een email krijgt (net als er hier gereageerd word op een tut ofzo,dat je dan een pm krijgt). Maar bij submit krijg ik de volgende zin in de echo: No recipient addresses found in header.
Geen idee wat dat betekend. Ik zal mijn code ook even posten, want volgens mij word het email adres van de auteur niet bij
<?
session_start();
require("config.php");
include "includes/header.php";
if (isset($_POST['submit']))
if ($_POST['name'] == "" || $_POST['reply'] == "" )
{
echo "Je hebt niet alle velden ingevuld. Dit moet wel. Ga terug.";
}
else
{
$email = $_GET['email'];
// mailform die zorgt dat er een kopie word verstuurd naar de webmaster
$naarwie="$email";
$onderwerp="$name heeft gerageerd op je review van $titel";
$bericht="Hey $auteur,
$name heeft gereageerd op je review van $titel. Je kunt de reactie en je review bekijken door op de volgende link te klikken,
http://www.moviedimension.nl/review.php?id=$id
Misschien dat deze persoon een foutje in je review heeft ontdekt, of graag meer info over de film wil hebben.
Greetz,
Michieltjuh (webmaster),
http://www.moviedimension.nl
michieltjuh@moviedimension.nl";
mail($naarwie, $onderwerp, $bericht);
$movieid = $_GET['id'];
$naam = $_POST['name'];
$bericht = $_POST['reply'];
$insert = "INSERT INTO `reviewreplies` (name, reply, movieid ) VALUES ('$naam','$bericht','$movieid')";
mysql_query($insert);
echo "Commentaar is geplaatst. <a href=\"review.php?id=$id\">Klik hier om je comment te bekijken.</a>";
}
include "includes/footer.php";
?>
Wel vreemd in een andere query heb ik het net zo, en daar werkt het wel. Margoed... ik zal die tut eens bekijken, thx
EDIT: Heb nu een header toegevoegd, maar nogsteeds dezelfde error. Die recipent (of zoeits), wat betekend dat? Is dat degende die de mail verstuurd, of degene die de mail moet krijgen?
Nee dat niet, die moet hij van de opgehaalde resultaten halen. Maar als ik in de echo (waar je neerzet dat het opslaan gelukt is) een $email neer zet, word het email adres er in geplakt. Maar bij deze mailfunctie dus blijkbaar niet. Hoe kan maken dat het email adres er wel in geplakt word...
<?
session_start();
require("config.php");
include "includes/header.php";
if (isset($_POST['submit']))
if ($_POST['name'] == "" || $_POST['reply'] == "" )
{
echo "Je hebt niet alle velden ingevuld. Dit moet wel. Ga terug.";
}
else
{
$email = $_GET['email'];
// mailform die zorgt dat er een kopie word verstuurd naar de webmaster
$naarwie="$email";
$onderwerp="$name heeft gerageerd op je review van $titel";
$bericht="Hey $auteur,
$name heeft gereageerd op je review van $titel. Je kunt de reactie en je review bekijken door op de volgende link te klikken,
http://www.moviedimension.nl/review.php?id=$id
Misschien dat deze persoon een foutje in je review heeft ontdekt, of graag meer info over de film wil hebben.
Greetz,
Michieltjuh (webmaster),
http://www.moviedimension.nl
michieltjuh@moviedimension.nl";
$headers="From:Michieltjuh<michieltjuh@moviedimension.nl>";
mail($naarwie, $onderwerp, $bericht, $headers);
$movieid = $_GET['id'];
$naam = $_POST['name'];
$bericht = $_POST['reply'];
$insert = "INSERT INTO `reviewreplies` (name, reply, movieid ) VALUES ('$naam','$bericht','$movieid')";
mysql_query($insert);
echo "Commentaar is geplaatst. <a href=\"review.php?id=$id\">Klik hier om je comment te bekijken.</a>";
}
include "includes/footer.php";
?>
waarom heb je die extra variable => $naarwie, $email kan je toch ook gebruiken? als die wel de juiste waarde heeft (volgens jou laatste post) kun je die toch gebruiken? Ben ook gaan kijken og je ergens een waarde email in je URI heb staan maar die kan ik ook niet vinden, waar wil je dat adres dan vandaan halen?
Als ik een review schreef, en dan op submit klikte kwamen de geschreven resultaten op de plaats waar ik bijvoorbeeld $titel en $auteur had geplaatst. Ik ben er toen van uitgegaan dat je op deze manier ook een opgehaald resultaat zou kunnen plaatsen ipv een getypte, maar dit kan dus niet.... En ik heb ook nog niet ontdekt hoe het wel kan..
<?php
$select_email = mysql_query("SELECT email FROM tabel WHERE id = '".$_GET['id']."'");
$email = mysql_fetch_assoc($select_email);
$email = $email['email'];
mail($email, $onderwerp, $bericht, $headers);
// ongeveer lijkt mij het handigst, query moet wel anders natuurlijk...
?>
<?php
$select_email=mysql_query("SELECT email FROM tabel WHERE id = '".$_GET['id']."'");
@ButtonMan: Je ziet ze niet over het hoofd, maar als je ze niet gebruikt denkt de server dat er op die pagina geen sessie is, wat als gevolg heeft dat je niet meer ingelogd bent.