login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

pages includen

Offline Johaninho - 07/10/2004 12:15
Avatar van JohaninhoNieuw lid Ok op zich is dit allemaal niet moeilijk. Het "lukt" dan ook wel zonder fouten iets te includen.

Alleen heb ik het volgende probleem:
op mn "template" die k gemaakt heb staan mn links. Hierachter zit dan volgende code:

1. <a href="index.php?page=gb>gastenboek</a>
  2. <a href="index.php?page=portfolio>portfolio</a>

en zo verder

dan heb ik index.php voorzien van volgende code:
  1. <?php
  2. if($page == "gb")
  3. {
  4. include("guestbook.php");
  5. }
  6. else if($page == "port")
  7. {
  8. include("portfolio.php");
  9. }
  10. ?>

als ik guestbook gebruik werkt het wel. maar als ik portfolio klik werkt ie niet...
Iemand die een idee heeft waaraan het zou kunnen liggen. Of mss iemand die een totaal ander idee heeft over hoe dit te doen.

Greetz

J.

5 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Christiaan - 07/10/2004 12:17
Avatar van Christiaan Lid edit je bericht en zet -indien mogelijk- het adres erbij. Misschien verduidelijkt dat het wat?
Offline Johaninho - 07/10/2004 12:20
Avatar van Johaninho Nieuw lid site is nog niet online, spijtig genoeg. Zou het kunnen dat het te maken heeft dat in "porfolio.php" eigenlijk totaal geen php gebruikt word? en in mn gastenboek wel?
Offline jarro - 07/10/2004 12:25
Avatar van jarro HTML interesse ik zie em al, je hebt
  1. <? else if($page == "port")
  2. {
  3. include("portfolio.php");
  4. }
  5. ?>

maar je hebt als link index.php?page=portfolio terwijl je kijkt of hij port vraagt:cool:
Offline Johaninho - 07/10/2004 12:26
Avatar van Johaninho Nieuw lid tis opgelost na enkele uren (ben der eigenlijk sinds gister mee bezig, om die fout te zoeken.) heb ik de fout gevonden

$page=="port" moest $page =="portfolio" worde

maar het lijkt me precies wel interessanter dit met een case (switch) te gaan doen

Offline Johaninho - 07/10/2004 12:27
Avatar van Johaninho Nieuw lid jarro blijkbaar zag je mn probleem op het zelfde moment als ik 

greetz

J.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.228s