login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

t/m datum...

Offline thyssimonis - 29/07/2005 18:41
Avatar van thyssimonisPHP interesse Ik met een poll bezig, maar er is nu ook een optie t/m welke datum hjij geldig is, maar hoe kan ik dat dan het best doen?
Heb al met time geprobeerd maar lukt niet of ik doe verkeerd!

3 antwoorden

Gesponsorde links
Offline DaOxx - 29/07/2005 18:59
Avatar van DaOxx PHP beginner Je kunt gewoon time in de databaseschieten van wanneer hij verloopt. Doormiddel van mktime(); kun je de unixtimestamp bepalen. Door te vergelijken of de data's overeen komen of hoger is weet je of hij nog geldig is.
Offline DRUNK - 29/07/2005 19:06
Avatar van DRUNK PHP gevorderde Het lijkt mij niet zo moeilijk om dit te bouwen. Bij het aanmaken van een poll geef je de 'verloop datum' op, hievoor kun je een standard formaat verzinnen (dd-mm-yyyy/dd-mm-yy of wat dan ook), of je kiest een geldigheids periode (1 dag, 1 week, 2 weken ed.).

In het eerste geval converteer je deze datum d.m.v. mktime() (http://www.php.net/mktime/) naar een timestamp. Deze timestamp sla je met je poll op als verloop datum.

In het tweede geval is het nog simpeler, je rekent uit hieveel seconden die geldigheidsperiode gaat duren en telt deze bij de huidige tijd (time()) op.

Nu weet je wanneer je poll gaat verlopen, dan is het erg eenvoudig om te checken of die poll nog 'geldig' is.

1. <?php
  2.  
  3. if ($pollData['expire'] <= time())
  4. print 'Deze poll is verlopen ... ';
  5.  
  6. else print 'Deze poll is nog geldig';
  7.  
  8. ?>
Offline thyssimonis - 30/07/2005 00:29 (laatste wijziging 30/07/2005 00:31)
Avatar van thyssimonis PHP interesse Werkt;-)
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.197s