login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Cookie zetten op de volledige site

Offline Voldemort - 17/07/2005 17:12 (laatste wijziging 17/07/2005 17:14)
Avatar van VoldemortPHP ver gevorderde Hoe kan ik een cookie zetten die enkel op mijn site geldt, dus op de hoofdsite en alle subdomeinen? Want ik weet alleen dat je www.site.com kan invullen, maar dan geldt die niet op de subdomeinen van site.com. Hoe kan ik zorgen van wel? Maar mijn cookie mag niet op andere domeinen werken.

bv.

Cookie op www.site.com werkt niet op sub.site.com.
Cookie op sub.site.com werkt niet op www.site.com
Ik bedoel: Cookie op www.site.com werkt ook op sub.site.com en niet op andersite.com

Snapie? Hoe zet ik een cookie zoals ik het bedoel?

5 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Dolfje - 17/07/2005 17:14 (laatste wijziging 17/07/2005 17:14)
Avatar van Dolfje Gouden medailleGouden medailleGouden medaille

PHP ver gevorderde
setcookie("TestCookie", $value, time()+3600, "/");

met de derde papameter specifieer je waar het moet werken, / betekend dus overals
Offline Voldemort - 17/07/2005 17:15 (laatste wijziging 17/07/2005 17:16)
Avatar van Voldemort PHP ver gevorderde Het mag niet overal werken, enkel op www.site.com en alle subdomeien van site.com.
Offline Dolfje - 17/07/2005 17:23
Avatar van Dolfje Gouden medailleGouden medailleGouden medaille

PHP ver gevorderde
overal op je website bedoel ik,
sorry als het niet duidelijk was
Offline Voldemort - 18/07/2005 12:57
Avatar van Voldemort PHP ver gevorderde Dus die / na de vierde komma wil zeggen op mijn site en alle subdomeinen ervan, maar geen andere site's?
Offline RickyB - 18/07/2005 13:00
Avatar van RickyB Onbekend dit stond in de tuts:

1. <?php
  2. setcookie("taal", "nl", time()+3600, "/");
  3. ?>

Het bovenstaande cookie "taal", zal dus de waarde "nl" bevatten, en een uur lang geldig zijn in elke folder van het domein waarin je het cookie hebt geset.

Wanneer de subdomeinen van een domein compleet verschillende sites zijn, heeft het niet zoveel zin om het (overkoepelende) domein toe te voegen aan het cookie zodat je cookie op alle subdomeinen geldig is - meestal heeft een cookie afkomstig uit subdomein A geen betekenis binnen subdomein B. De vermelding van een domein in setcookie() wordt dus meestal achterwege gelaten.

kijk anders ff in de php tuts;-)
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.164s