login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

ubb | Pagina 2

37 antwoorden

Gesponsorde links
Offline CelestialCelebi - 16/07/2005 08:52
Avatar van CelestialCelebi PHP gevorderde Anders doe je het helemaal makkelijk en gebruik je een database om je smilies op te slaan (beetje onzinnig, maar het werkt wel goed (stel je voor: Een smiley-database )).

Let op dat je dan je smilies op LENGTH(smilies_code) aflopend sorteert, zodat bijv. eerder wordt gereplaced dan
Offline RickyB - 16/07/2005 11:48 (laatste wijziging 16/07/2005 11:48)
Avatar van RickyB Onbekend wat een gelul mothzone,
je moet in "toevoegen.php" op een smiley kunnen drukken en dat dan bijv. ;- ) in je scherm komt en in "lezen.php" of `index.php` ;- ) kunnen vervangen door bijv. dit
>   <
dus je moet dan de afkorting van de smilie en de url in lezen.php en toevoegen.php zetten.
maar ik wil dat dat 1x in config.php moet.
Offline MothZone - 16/07/2005 17:17
Avatar van MothZone PHP ver gevorderde jah, maar je zei dat het op sommige plaatsen 1x, en op andere plaatsen 2x uitgevoerd moet worden, en nu beweer je plots iets totaal anders:s
Offline Barato - 16/07/2005 17:34
Citaat:
maar ik wil dat dat 1x in config.php moet.
dat kan, maar 1 van de basisregels bij het programmeren is dat variabelen die dezelfde naam + een tellertje hebben (dus $smiley1, $smiley2 enz.) samenvoegd moeten worden tot een array.
Doe dat dan ook en zet een array in je config.php
Offline CelestialCelebi - 17/07/2005 08:47
Avatar van CelestialCelebi PHP gevorderde omg, dan include je config.php op beide pagina's?

Leer eerst eens PHP voordat je met zo'n vaag topic komt.. :/
Offline RickyB - 17/07/2005 11:17 (laatste wijziging 17/07/2005 12:38)
Avatar van RickyB Onbekend ja ik ken al php
en ja ik include config.php
dat heb ik al een aantal keren gezegt;-)

edit @ nemesiskoen: Ik leer altijd wat van me fouten, maar ik weet niet wat ik nu fout doe, dus ik kan er niet van leren...
Ik ga ook me avatar opvolgen, want ik ga lkkr thuis vakantie vieren;-).
Offline nemesiskoen - 17/07/2005 11:59
Avatar van nemesiskoen Gouden medaille

PHP expert
RickyB... mss een idee, volg je avatar en ga op vakantie. Laat je hersens (?) eens rusten. Denk na, maak en probeer. Trial and error, en vooral: leer wat van je fouten!
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.231s