login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Formulier - meerdere buttons

Offline Metalhead - 12/07/2005 11:41
Avatar van MetalheadHTML gevorderde Wat is de beste manier om een regel-ID mee te geven bij het versturen van een formulier, indien dit formulier meerdere dezelfde submit-buttons heeft...

Ik heb namelijk een formulier met bij elke rij een submit-button 'remove'. En omdat ik niet de name kan veranderen (want dan kan ik hem niet meer afhandelen met isset($_POST['remove']) ) en ook niet de value (omdat die dan de label van de button veranderd, weet ik niet hoe ik dit het beste kan doen...

Of moet dit met JavaScript (en een hidden-input)?

9 antwoorden

Gesponsorde links
Offline AcIdBuRn - 12/07/2005 12:34
Avatar van AcIdBuRn HTML beginner Ik snap niet goed wat het probleem is met hetvolgende:
Citaat:
omdat ik niet de name kan veranderen (want dan kan ik hem niet meer afhandelen met isset($_POST['remove']) )

je kan toch elke submit button een andere naam geven en dan verschillend afhandelen? bijvoorbeeld:
  1. <?php
  2. if( isset($_POST['eerste_submit']) ) {
  3. // doe dit
  4. }
  5.  
  6. if( isset($_POST['tweede_submit']) ) {
  7. //doe dit
  8. }
  9. ?>

en dan de submit buttons als volgt:
  1. <input type="submit" name="eerste_submit" value="Eerste submit">
  2. <br />
  3. <input type="submit" name="tweede_submit" value="Tweede submit">

Sorry indien ik je vraag niet goed begrepen heb, indien dit het geval is zou je je vraag dan eens kunnen herformuleren aub?
Offline Metalhead - 12/07/2005 12:58
Avatar van Metalhead HTML gevorderde Dat zou kunnen, maar het aantal regels (en dus aantal submit-buttons) is variabel (en op dit moment een stuk of 50). En die kan ik dus niet allen een andere naam geven...
Offline AcIdBuRn - 12/07/2005 13:03
Avatar van AcIdBuRn HTML beginner je kan ze toch ook allemaal een andere naam meegeven:
  1. <?php
  2. $aantal = 50;
  3. for($i = 0; $i <= $aantal; $i++) {
  4. echo '<input type="submit" name="submit_' . $i . '" value="' . $i . '">';
  5. }
  6. ?>

Zoiets ofzo
Offline nemesiskoen - 12/07/2005 13:04
Avatar van nemesiskoen Gouden medaille

PHP expert
arrays?

da gaat in HTML toch, dacht ik

1. <form>
  2. <?php
  3. $aantal = 50; //aantal submits
  4.  
  5. for( $i = 0; $i < $aantal; $i++ ) {
  6.  
  7. ?>
  8. <input type="submit" name="submit[<?= $i ?>]" value="klik <?= $i ?>" /><br />
  9.  
  10. <?php
  11.  
  12. }
  13.  
  14. ?>

en dan weeral zien welke er is geklikt via die array

1. <?php
  2.  
  3. for( $i=0; $i<$aantal; $i++ ) {
  4.  
  5. if( isSet( $_POST['submit[$i]'] ) ) {
  6.  
  7. $button_die_geklikt_is = $i;
  8.  
  9. }
  10.  
  11. }
  12.  
  13. echo "er is op de ". $button_die_geklikt_is ." button geklikt";
  14.  
  15. ?>
Offline Metalhead - 12/07/2005 13:07
Avatar van Metalhead HTML gevorderde Dat is een mogelijkheid jah... lijkt me langzamer toch dan met een javascript en een hiddenfield, of niet?
Offline nemesiskoen - 12/07/2005 13:11
Avatar van nemesiskoen Gouden medaille

PHP expert
maar als je zowiezo 50 submit buttons wilt hebben, dan maakt het toch niet uit of deze door php (via een snellere manier van typen) geparsed word, of door je browser (wat veel typwerk inhoud). Want je moet ze allemaal toch een verschillende naam geven.

En hoe was je dat dan van plan met die hidden field? Voor alle buttons 1 hidden field maken?
Offline BonMarche - 12/07/2005 13:13
Avatar van BonMarche PHP beginner misschien moet je je hele formulier is geven, want ik denk dat het wel anders kan.

dat van nemesiskoen zal niet werken, want multidimensinele arrays werken niet zo. en bovendien staat $i tussen quotes...
Offline Metalhead - 12/07/2005 13:14 (laatste wijziging 12/07/2005 13:49)
Avatar van Metalhead HTML gevorderde @NemesisKoen
Nee, een onclick-functie maken, die de waarde van de regel-ID in de hidden-field zet.

Maar ze moeten wel allen een andere naam hebben jah, dus dan zal ik het wel op jouw manier doen 

edit; @bonmarche
de broncode is nu even een rotzooi, dus daar hebben jullie denk ik niet veel aan 

new edit;
Het is gelukt!!
Dank jullie 
Offline ikkedikke - 12/07/2005 17:43
Avatar van ikkedikke PHP expert met javascript zou het wel kunnen: je maakt een hidden veld, die laat je voor het submitten zetten naar het id waarop geklikt is. maar volgens mij is het veel makkelijker om gewoon voor iedere id een apart formulier te maken, als het toch dynamisch gemaakt wordt;-)
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.25s