login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

WEBSHOP

Offline TriX - 05/10/2004 18:23
Avatar van TriXHTML interesse hey,

Ik wil een webshop gaan maken... hoe kan ik het best gaan beginnen?

Michel

12 antwoorden

Gesponsorde links
Offline remy - 05/10/2004 18:25
Avatar van remy PHP ver gevorderde dit kan het best met mysql denk ik;-)
Offline TriX - 05/10/2004 18:25
Avatar van TriX HTML interesse egt waar? 

dat snap ik ook wel...
maar hoe kan ik het best beginnen??

Michel
Offline TriX - 05/10/2004 18:35
Avatar van TriX HTML interesse Niemand een idee??

:s Michel 
Offline jarro - 05/10/2004 18:42
Avatar van jarro HTML interesse nou je moet gaan denken, om hoeveel producten gaat het
welke tabellen heb ik nodig?
nou eentje met de producten natuurlijk, id, naam, maker, prijs, productnummer, plaatjesnaam, categorie.
dan moet je het goed zien te krijgen met, als ik op CATEGORIE A klik dat alle producten krijg te zien uit cat A..

en zo moet je verderdenken.
Offline jarro - 05/10/2004 18:43
Avatar van jarro HTML interesse ik wil je wel helpen denk ik, lijkt me wel leuk voor de ervaring^^
Offline twopeak - 05/10/2004 19:14
Avatar van twopeak Gouden medaille

PHP ver gevorderde
TriX; ik wil je niet demotiveren, maar als je niet weet hoe je dit afhandelt ga je waarschijnlijk veel problemen ondervinden, leer eerst simpelere scripts maken, en dan pas wat moeilijkere.

Als je toch wilt proberen; DOEN; laat die stomme twopiek je niet tegenhouden!
Maak eerst OP PAPIER schematisch wat je wilt, en teken eens een paar formulieren en paginas. Kwestie van op voorhand de fouten al te ontdekken!
Maak je tabel voor je producten aan. (bedenk het aantal velden en de manier waarop je ze wilt tonen. je kunt bv een tabel maken met 'veldnaam' en 'veldwaarde' zodat elk product onafhankelijk van de andere zoveel velden kan hebben als hij wilt met een product specifieke veldnaam. Of bedenk of je je producten wilt grouperen of niet)
Maak een tabel voor je sessies aan (die kun je best zelf maken om volledige controle te houden)

dan neem je je veiligheid even in overweging (hoe veilig moet mijn site zijn)

En zo kan ik wat verder gaan met hints en tips...
Zorg er vooral voor dat je met visie werkt, en niet zomaar in het wilde weg!!!!!!
Offline TriX - 05/10/2004 19:16
Avatar van TriX HTML interesse dank je... eindelijk is iemand die hulp aanbied waarvoor deze site bestemd is!

Michel
Offline xSc - 07/10/2004 12:35

Waar moet je mee gaan beginnen?

- Zet eerst nauwkeurig op papier wat je gaat doen. Hoe definieer je de opdracht, wat doe je wel, wat niet, etc..
- Zorg voor een goed genormaliseerde database! Dat is zeer belangrijk!

Kijk op http://www.yapf.net voor een aantal interessante artikelen, tips, etc..
Offline TriX - 07/10/2004 12:40
Avatar van TriX HTML interesse Thnx Henri...

Michel
Offline Christiaan - 07/10/2004 12:53
Avatar van Christiaan Lid Ik denk dat je moet gaan kiezen; of de game/clan site houden, óf een webshop beginnen. 
Ik heb zelf ondervonden dat 2 sites maken/bijhouden op den duur niet echt gaat werken als je nog een leven buiten dat kamertje hebt,....
Offline Metalhead - 07/10/2004 13:25
Avatar van Metalhead HTML gevorderde Hey TriX, je zei net in de andere topic dat je JAVA kennis hebt. Ik wil hier niet de JSP/servlet promotor uithangen, maar op java.sun.com heb te een hele uitgebreide kant-en-klare webshop, als voorbeeld. Hoef je alleen maar beetje aan te passen, en klaar is TriX 
Offline TriX - 07/10/2004 13:36
Avatar van TriX HTML interesse LOL!!!

Ik zeg niet dat ik een JAVA goeroe ben 
Maar ik zal is kijken! tog bedankt,

Michel
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.286s