login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

php gastenboek

Offline monneke - 04/10/2004 22:32
Avatar van monnekeNieuw lid Heb een php gastenboek aangemaakt op mijn nieuwe host, deze werkt perfect. Nu wil ik dit gb in mijn bestaande website invoegen in de plaats van mijn oude gb zie http:www.monneke.be hoe doe ik dit zonder in iFrame 

Alvast bedankt Monneke,

8 antwoorden

Gesponsorde links
Offline DRUNK - 04/10/2004 22:59
Avatar van DRUNK PHP gevorderde ergens op de pagina waar je je gastenboek wil zien
  1. <?php include('het bestand van het gastenboek'); ?>
Offline monneke - 04/10/2004 23:21
Avatar van monneke Nieuw lid heb ik gedaan, heel de layout van de pagina veranderd mee en als ik een nieuw bericht wil toevoegen wordt er steeds een nieuwe pagina geopend bij de refresch om het bericht toe te voegen meer een nieuwe pagina enz...
Offline barry - 05/10/2004 10:52
Avatar van barry PHP interesse Hmm... zoals het lijkt heb je in dat bestand die je wilt includen een hele opmaak... niet echt slim, de enige oplossing lijkt mij het gebruik maken van een iframe...

1. <iframe src="het bestand van het gastenboek" height="xx" widht="xx" frameborder="xx"></iframe>
Offline remy - 05/10/2004 18:22
Avatar van remy PHP ver gevorderde moet je niet een include bestand maken van de opmaak en een voor het gastenboek? dan krijg je ze bijde te zien en als je het gastenboek aanpast blijft de opmaak staan.
Offline SickBoy - 05/10/2004 18:27 (laatste wijziging 05/10/2004 18:28)
Avatar van SickBoy MySQL beginner herschrijf wat html-code 

een eigen gastenboek => copy/paste of zelf geschreven?
Offline robmoorman - 05/10/2004 18:58
Avatar van robmoorman PHP interesse een index bestand aanmaken:

[header]
<html....
blablabla

<?php
if ($_GET['pagina'] == "gastenboek") {
$pagina = "gastenboek.php";
} else {
$pagina = "standaard.php";
}

include ("$pagina");
?>

[footer]
</html> en shit
Offline monneke - 06/10/2004 00:38
Avatar van monneke Nieuw lid heb het gevonden, had iets over het hoofd gezien had dit nodig in mijn vorige gb <base target="_blank"> heb dit verwijderd en probleem was opgelost! Heb nu twee pagina's met de voledige code kunnen invoegen op de bestaande html pagina's. Een voor lezen en een voor toevoegen van berichten. Nadien de html pagina's hernoemd naar pagina.php en alles werkt perfect!

Alvast bedankt voor jullie reactie's 
Offline jarro - 06/10/2004 00:46
Avatar van jarro HTML interesse alsjeblieft
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.226s