login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Mail() geen html

Offline Legolas - 04/07/2005 14:33 (laatste wijziging 04/07/2005 14:39)

Volgens mij is het een heel domme vraag, en ik weet niet of hij al gesteld is 8-|...

Maar als ik een mailtje verzend, met HTML headers, krijg ik alleen de HTML source 8-|...

Script is als volgt:
  1. <?php
  2. // ... andere delen van de class
  3. $this->headers = "MIME-Version: 1.0\r\n"; // mime type
  4. $this->headers .= "Content-type: text/html; charset=iso-8859-1\r\n"; // html bericht
  5. $this->headers .= "From: Ps Arts <kareljan@psarts.be>\r\n"; // afzender
  6.  
  7. $this->inhoud = "Beste ".$_POST['gebruikersnaam'].",<br />";
  8. $this->inhoud .= "Dit is een activatie e-mail van psarts om uw lidmaatschap te activeren.<br />";
  9. $this->inhoud .= "<a href=\"http://www.psarts.be/activeren.php?actcode=".$this->actcode."&user=".$_POST['gebruikersnaam']."\">Klik hier</a> om uw account te activeren<br /><br />";
  10. $this->inhoud .= "Nickname: ".$_POST['gebruikersnaam']."<br />Wachtwoord: ".$_POST['wachtwoord']."<br /><br />";
  11. $this->inhoud .= "We wensen je een fijne tijd toe op psarts<br /><br />";
  12. $this->inhoud .= "Het PSARTS team";
  13.  
  14. mail($_POST['email'],"Activatie van account op PsArts.be",$this->inhoud,$this->headers); // zend mail
  15. // andere delen van de class
  16. ?>

Ik kan de fout niet vinden:p
iemand idee?
De mail ziet er zo uit:p
Citaat:
Beste jansys32,<br />Dit is een activatie e-mail van psarts om uw lidmaatschap te activeren.<br /><a href="http://www.psarts.be/activeren.php?actcode=qaCLslXy&user=jansys32">Klik hier</a> om uw account te activeren<br /><br />Nickname: jansys32<br />Wachtwoord: canon2<br /><br />We wensen je een fijne tijd toe op psarts<br /><br />Het PSARTS team

10 antwoorden

Gesponsorde links
Offline MothZone - 04/07/2005 14:36
Avatar van MothZone PHP ver gevorderde $headers gebruik je in de mail()
en je headers noemen $this->headers;-)
Offline ranco - 04/07/2005 14:37
Avatar van ranco PHP gevorderde Het kan zijn dat je teweinig informatie in je header zet waardoor de emaila als "spam/onveilig" wordt gezien, waardoor standaard html wordt uitgeschakeld, misschien komt het hierdoor?
Offline Legolas - 04/07/2005 14:38 (laatste wijziging 04/07/2005 14:38)
Avatar van Legolas Onbekend OEEEEEEEEEEEEi wat dom^^

Nu werkt het inderdaad...

much thnx 2U:D

(@Mothzone)
Offline Fenrir - 04/07/2005 14:38
Avatar van Fenrir PHP expert Als je email stuurt moet je het net zo doen als andere htmlbestanden. Dus ook <html> </html>.

En over je class: ik denk niet dat je die kunt hergebruiken (wel het principe van classes), omdat de class direct $_POST aanroept.
Offline MothZone - 04/07/2005 14:38
Avatar van MothZone PHP ver gevorderde @ranco: zijn headers worden niet eens meegestuurd, hij gebruikt de verkeerde variable, hij gebruikt $headers ipv $this->headers
Offline Legolas - 04/07/2005 14:39
Avatar van Legolas Onbekend @Fenrir:
alles doet het nu gewoon hoor;-)
Offline Fenrir - 04/07/2005 14:41
Avatar van Fenrir PHP expert Ja, een htmlpagina op het internet werkt ook zonder <html> (in IE althans). Maar het is beter om het toch te doen, want in andere programma's gaat het wss niet werken.

En als je $_POST in je class zet werkt het nu ook. Maar wat als je een email wilt sturen waarbij de afzender in de DB staat? Dan moet je de hele code herschrijven. Als je de OOP principes volgt hoeft dat niet.
Offline Legolas - 04/07/2005 14:44
Avatar van Legolas Onbekend euh... ik denk dat ik dat niet hoef, email uit DB, want het gaat om activatie;-)
Offline Fenrir - 04/07/2005 14:45 (laatste wijziging 04/07/2005 15:18)
Avatar van Fenrir PHP expert Ja, maar wat jij doet is procedural programming met een class eromheen. Dan kun je
class mailer
{

en

}

evengoed weglaten.

Website waar je OOP kunt leren (dus NIET de syntaxis van classes, maar OOP):
http://www.phppatterns.com/
Offline MothZone - 04/07/2005 14:53 (laatste wijziging 04/07/2005 15:19)
Avatar van MothZone PHP ver gevorderde @fenrir: je link werkt niet hier:s

Ja, http:// vergeten, nu werkt het wel.

vreemd, maar ik krijg altijd 'timed out'
en in ie kan de pagina niet weergegeven worden
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.216s