login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

De pagina is verlopen

Offline foxie - 23/06/2005 16:11
Avatar van foxieNieuw lid Ik heb momenteel een groot probleem:

Ik heb een zoekformulier waar de gebruiker ingeeft waarop hij wil zoeken (het gaat om adresgegevens) daarna krijgt hij een lijst met alle zoekresultaten, deze zoekresultaten kan hij aanklikken om dan een gedetaillleerd overzicht te krijgen van de zoekresultaten. Dit lukt allemaal nog perfect, wanneer de gebruiker echter op een gedetailleerde weergave zit en in zijn browser op vorige klikt om terug naar de lijst met zoekresultaten te gaan krijg je de fout : "Waarschuwing: de pagina is verlopen" te zien of soms zelfs een 404 error.

IN Firefox is het net van hetzelfde, dit is zeer vervelend, hoe kan ik voorkomen dat deze pagina tevoorschijn komt, en dit (tijdelijk) uitschakelen?

Bedankt voor de hulp

11 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Fenrir - 23/06/2005 16:29
Avatar van Fenrir PHP expert Je hebt een form met method="post"? Volgens mij gaat dat "pagina is verlopen" weg als je er method="get" van maakt, dus:
  1. <form action="zoek.php_of_wat_anders.php" method="get">
  2. ...
Offline Frederic - 23/06/2005 16:34
Avatar van Frederic PHP ver gevorderde Da's hier op SiMa ook hé! Bij de zoekfunctie..
Offline foxie - 23/06/2005 16:38
Avatar van foxie Nieuw lid @Fenrir: dat zou best wel kunnen eigenlijk, maar dat is voro mijn eindwerk dat af is :d (ja ik weet het wat laat dat ik er mee afkom maar ja) en ik ga die form tag nu niet meer veranderen in GET want dan gat er niets meer gaan  , geen andere manier?
Offline Legolas - 23/06/2005 16:41
Citaat:
en ik ga die form tag nu niet meer veranderen in GET want dan gat er niets meer gaan

Waarom niet:o
Offline ikkedikke - 23/06/2005 16:44
Avatar van ikkedikke PHP expert anders maak je een eigen knop terug als link?
Offline Simon - 23/06/2005 16:47
Avatar van Simon PHP expert euhm?? dit is op SiMa niet zo hoor...
ik heb dat nog nooit voorgehad, zelfs niet met mijn eigen site...
Offline TFOL - 23/06/2005 17:02
Avatar van TFOL PHP beginner Zoek maar is iets met de zoekfunctie op deze site... ga naar 1 van de resultaten en klik daarna op vorige.... dan zul je hetwaarschijnlijk wel zien
Offline jeffreydv - 23/06/2005 17:08
Avatar van jeffreydv HTML beginner idd, en dat is best irri als je iets zoekt..

maaruh wat legolas al vroeg.. wrom niet?
Offline foxie - 23/06/2005 17:15
Avatar van foxie Nieuw lid Waarom ik dat niet ga veranderen: ik haal de gegevens uit het formulier op via $_POSt[''] als ik inn het form element nu GET ga zetten gaat dat niet meer opgaan vrees ik 
Offline Fenrir - 23/06/2005 21:38
Avatar van Fenrir PHP expert Dan doe je replace $_POST['jevar'] met $_GET['jevar'] en dat voor alle variabelen. Om dit soort problemen in de toekomt te voorkomen: MVC: model-view-controller.

http://www.phpp...iew/19/1/1/

Bij het MVC pattern kun je zoiets in een paar minuten oplossen.
Offline foxie - 23/06/2005 21:40 (laatste wijziging 24/06/2005 08:24)
Avatar van foxie Nieuw lid Of je zet:

1. <?php
  2. header("Cache-control: private");
  3. ?>

bovenaan je code :d
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.205s