login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Land bezoeker

Offline gijs - 23/06/2005 11:27
Avatar van gijsHTML beginner Ik ben op zoek naar een scriptje wat uitvind uit welk land een bezoeker komt. Ik heb echt geen idee hoe ik dit moet aanpakken. Ook heb ik al geprobeert iets uit de statistieken scripts te knippen, maar dat het niet veel resultaat 

Kan iemand mij hiermee helpen 

5 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Voldemort - 23/06/2005 11:31
Avatar van Voldemort PHP ver gevorderde
  1. $ip = $_SERVER['REMOTE_ADDR'];
  2. $land = gethostbyaddr($ip);

Dan check je of er .nl of .be instaat met strstr(). En als er .nl in staat, dan doe je als land Nederland, als er .be in staat dan doe je als land België en anders doe je Ander land.
Offline Rens - 23/06/2005 11:35 (laatste wijziging 23/06/2005 11:35)

Crew algemeen
Ik heb hier ooit voor een wedstrijd een statistieken script gemaakt, dus ik pluk het nu ff uit dat script.
Het is dit script.
Je moet het ff downloaden (1 bestandje is niet zo lang, maar de andere is wel te lang om hier te plaatsen), en de volgende bestandjes uit de map 'classes' halen:
landen.php
getland.php

Hier een voorbeeld hoe het te gebruiken:

1. <?PHP
  2. include("getland.php");
  3. $cLand = new land;
  4. echo $cLand->getLang($_SERVER['REMOTE_ADDR']);
  5. ?>

landen.php en getland.php MOETEN in dezelfde map staan voor de juiste werking.
Het bovenstaande kan in een andere map, maar dan moet je de include even aanpassen.
Offline xSc - 23/06/2005 13:24
Citaat:
Dan check je of er .nl of .be instaat met strstr(). En als er .nl in staat, dan doe je als land Nederland, als er .be in staat dan doe je als land België en anders doe je Ander land.

Je kunt beter kijken wat er komt na de laatste punt. .nl kan nl. ook in de string voorkomen met een andere betekenis.
Offline Bart - 23/06/2005 22:14
Avatar van Bart PHP expert Er staat hier op sitemasters wel een script, ik geloof van XenoX
Offline gijs - 23/06/2005 22:34
Avatar van gijs HTML beginner Ik ben er al uitgekomen. Ik neem de host van de bezoeker, en controleer dan met strpos() of er bijvoorbeeld .be of .nl in voorkomt 

Bedankt voor de tips allemaal 
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.227s