login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Sessions phpid weg krijgen

Offline cowbeast - 03/10/2004 16:09
Avatar van cowbeastOnbekend Hellooow!

Ik heb een probleempje met men login :d! alle eigenlijk 2! Dus soms als ik beetje rondsurf op men site komt in het url phpid=allemaal cijfers! En dat is door men sessions maar ik weet niet hoe ik dat moet weg krijgen! Weet iemand dat!
Ik heb in me login nu cookies kunne toepassen! Maar als ik bv de dag ernaa of een uur na dat ik mij ingelogt heb terug kom dan worden mijn sessies niet direct terug aangemaakt! da gebeurt pas na eens refreshen! Hoe voorkom ik dat? :?:

Greetz Mathieu

5 antwoorden

Gesponsorde links
Offline SickBoy - 03/10/2004 16:14 (laatste wijziging 03/10/2004 16:14)
Avatar van SickBoy MySQL beginner ik heb dat ook soms voor, denk niet dat het kwaad kan
Offline cowbeast - 03/10/2004 16:29
Avatar van cowbeast Onbekend hmm voor mij wel! mijn status systeem gaat daar van omzeep! dat maakt je url mega lang!:s
Offline Thomas - 03/10/2004 16:51 (laatste wijziging 03/10/2004 16:55)
Avatar van Thomas Moderator Gebruik de volgende instellingen in alle pagina's waarin je sessies gebruikt en stel deze in VOORDAT je je sessie start:

1. ini_set("session.use_trans_sid", "0");

betekenis: geeft aan of het doorgeven van sessie-id's via de URL wordt ondersteund (default = 0)

1. ini_set("url_rewriter.tags", "");

betekenis: geeft aan welke HTML tags herschreven moeten worden (aan welke tags er een sessie-id toegevoegd moet worden) als transparent sessie id support aan staat. Die heb je hierboven al uitgezet, dus dit zou je niet hoeven te gebruiken, ik heb wel een situatie meegemaakt waarin ik deze naast use_trans_sid moest gebruiken, omdat die het om een of andere reden niet deed (default "a=href,area=href,frame=src,input=src,form=fakeentry,fieldset=")

1. ini_set("session.use_cookies", "1");

betekenis: geeft aan of de client een cookie dient te gebruiken om hier het sessie-id in op te slaan (default 1)

1. ini_set("session.use_only_cookies", "1")

(vanaf PHP v4.3.0)
betekenis: geeft aan of de client enkel cookies dient te gebruiken om het sessie-id op te slaan (default 0)

Deze ini_sets gezamenlijk zouden moeten garanderen dat er geen SID meer in je URL voorkomt.

EDIT: Deze post is toegevoegd aan de sessie-tutorial
Offline cowbeast - 03/10/2004 20:06
Avatar van cowbeast Onbekend Je oke dit snap ik! dit is dus om te voorkomen dat die sesid in men url komt te staan
en uim hoe los ik men 2de probleem op? 
Offline Thomas - 03/10/2004 20:26 (laatste wijziging 03/10/2004 22:41)
Avatar van Thomas Moderator Err... Als je sessie nog niet is gestart maar er wel een cookie is geset, je sessie herbouwen met dit cookie en dan met header() je pagina verversen?

Anders kijk je eerst ff naar mijn loginscript - het begint er nu wel erg veel op te lijken eh ?
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.214s