login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

[OOPgelost]

Offline Legolas - 21/06/2005 14:11 (laatste wijziging 21/06/2005 15:52)

ik ben druk bezig met een heel uitgebreid login systeem voor hier op Sitemasters (;-)), en omdat ik tegelijkertijd ook classes wil leren doe ik het dus in de vorm van classes, maar dat gaat natuurlijk niet vanzelf (:p)...

Het probleem is, dat ik op m'n config.php een class database heb staan met de functies o.a. foutmelding...

Nu gaat dat goed, ik gebruik dus het woord extends om de functies van de ene class over te brengen naar de andere class (naar de class installatie), dat lukt ook^^
Maar als ik hem start, krijg ik de foutmelding dat de functie foutmelding() niet bestaat:o
die functie roep ik aan vanuit de class 'install', en dat werkt dus niet. Maar dit werkt wel:
  1. <?
  2. $install = new install($host,$user,$pass,$daba);
  3.  
  4. $install->connect();
  5. $install->selectdb();
  6.  
  7. $install->installtables();
  8. ?>

Alleen krijg ik een foutmelding bij de functie foutmelding() (:p)

Iemand een idee?:D

edit: opgelost:D

2 antwoorden

Gesponsorde links
Offline nemesiskoen - 21/06/2005 14:15
Avatar van nemesiskoen Gouden medaille

PHP expert
ja... wij weten wel hoe jou classe eruit ziet!
..
nee.

Sorry! Misschien is het handig om die 2 classes (of als ze heel groot zijn een deel ervan) te laten zien.
Offline Legolas - 21/06/2005 15:51
Avatar van Legolas Onbekend @nemesiskoen:
Ja, maar ik dacht eerst dat het aan extends lag, maar daar lag het niet aan:)...

Het is nu opgelost^^

De fout was - ik ben pas 2 uur bezig met OOP - dat ik bij de errorafhandeling van MySQL gewend ben "or die(mysql_error)", en nu gebruikte or foutmelding("text"), maar dat moest dus $this->foutmelding worden...:)

Toch bedankt voor de moeite;-)
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.172s