Ik heb tussen de scripts een uploadscript gevonden. Deze werkt goed, maar sinds ik er een select tussen heb gebouwd om de map te selecteren waar het zaakje in moet, word de afbeelding niet geupload. En een error krijg ik niet, er staat gewoon 'afbeelding geupload'. Mijn code:
<?
session_start();
require("config.php");
include "includes/header.php";
if ($gebruikersnaam == Webmaster){
// admin gedeelte
if(!empty($_POST)){
$locatie="$map"; //of een andere map, vergeet niet de w-rechten
if(is_uploaded_file($_FILES['afbeelding']['tmp_name']))
{
//controleer grootte
if($_FILES['afbeelding']['size']>100000)
{ //bepaal zelf de max. grootte in bytes
echo "Het bestand is te groot";
exit;
}
//controleer extensie, voeg maar andere toe
if(!eregi("((.gif|.jpg)$)", $_FILES['afbeelding']['name']))
{
echo "Het bestand is niet van het juiste type";
exit;
}
if(!move_uploaded_file($_FILES['afbeelding']['tmp_name'],
$locatie.$_FILES['afbeelding']['name']))
{
echo" Het bestand kan niet worden verplaatst";
exit;
}
echo "Uw bestand is geupload. Bestandsnaam:".$_FILES['afbeelding']['name']."";
}
else
{
echo "Het uploaden is mislukt";
}
}
else{
?>
<table>
<form method="post" action="<?php echo $_SERVER['PHP_SELF']; ?>" enctype="multipart/form-data">
<tr><td>Afbeelding:</td><td> <input type="file" name="afbeelding"></td></tr>
<tr><td>Map:</td><td><Select name=\"map\" style=\"background-color: #5681A4; font-family: verdana; font-size:9\">
<option value='img/'>img/</option>
<option value='img/covers/'>img/covers/</option>
<option value='img/posters/'>img/posters/</option>
<option value='img/gallery/'>img/gallery/</option>
</select></td></tr>
<tr><td></td><td> <input type="submit" name="submit" value="uploaden"></td></tr>
</form> </table>
<?
}
}
else{
echo "Dit gedeelte is alleen voor de admin, aangezien jij dat niet bent heb je geen toegang tot deze pagina!";
}
include "includes/footer.php";
?>
ja Ik hebt dat nu gedaan en ik krijg hetzelfde probleem als bij! die andere topic! Hij zegt uwe bestandsnaam.jpg is guepload en als ik ga kijken in die map staat er niks! das versta ik niet?
Map:</td><td><Select name=\"map\" style=\"background-color: #5681A4; font-family: verdana; font-size:9\">
maar er was al gezegt meen ik, dat het niet $map maar $_POST['map'] moest zijn.
1ste post:Ik heb tussen de scripts een uploadscript gevonden. Deze werkt goed, maar sinds ik er een select tussen heb gebouwd om de map te selecteren waar het zaakje in moet, word de afbeelding niet geupload.
Aan de map ligt het niet, want zonder select werkte het. Ik zal eens de quotes eruit halen, kijken of dat wat helpt. Of report all erboven zetten. (wat was die functie ookalweer? e_reportall() ofzoiets?)
om een bestand te verplaatsen van de ./tmp dir naar ee nandere map zul je een full-path moeteen opgeven. Sinds PHP 4.2.0 staat register_globals op off in php.ini, dus $map kan nietmeer op veel servers! Gebruik de $_SERVER['DOCUMENT_ROOT'] om er achter te komen wat bij jou het volledige pad naar je eigen dir is.
'/var/www/html/' kun je veranderen naar het pad wat het bij jou op de server is.
[edit]
Ok dat van het full path is bull-sh*t, ik heb even me eigen scripts bekeken en daar gebruik ik ook een relatief pad. Probeer het eens met alleen $locatie = $_POST['map'];
[/edit]
Hmm bij mij lukt dat dus niet e! Map is gechmod etc script aangepast! en het wil maar niet werken her zegt swel dat het geupload is maar als ik in de map a kijken niks tezien!
Ik ook niet! het wil gewoon nie werken en dat van xnox werkt wel! waar das met meerdere uploaden! en hij checkt niet zo goed als dit script! Dus ik wil dit graag behouden! Ziet nu echt nieumand de fout ik ook niet hoor!
ik heb em even wat aangepast todat het werkte, en idd ik had ongelijk, je kan gewoon een relatief pad gebruiken (sorry voor de verwarring ). Weet nou niet echt wat er fout ging nu werkt het bij mij: http://tim.fusionmedia.nl/upload_2.php/