PHP ver gevorderde |
|
Ik heb volgend script gemaakt, en de naam wordt aangepast in de database, maar de foto die ik wil uploaden komt niet online!
Ik krijg de hele tijd de melding
Citaat: Dit is een type bestand dat niet is toegestaan
<form name="profiel_wijzigen" method="post" action="" enctype="multipart/form-data">
<input name="naam" type="text" id="naam" size="30" />
<input name="foto" type="file" id="foto" size="25" />
<input type="submit" name="bewaren" value="Bewaren" />
</form>
<?php
if(isset($_POST['bewaren'])) {
mysql_query("UPDATE ledensysteem SET naam='".(htmlspecialchars($_POST['naam']))."' WHERE id='".$_SESSION['gid']."' && gebruikersnaam ='".$_SESSION['gebruiker']."'");
$melding = "Succesvol opgeslagen!";
if(is_uploaded_file($_FILES['foto']['tmp_name']))
{
if($_FILES['foto']['size'] > 302400)
{
$melding = "De foto die je wil uploaden is te groot!";
}
$extentie = explode(".", $_FILES['foto']['name']);
$aantal = count($extentie) - 1;
$extentie = strtolower($extentie[$aantal]);
if($extentie != "gif" || $extentie != "jpeg" || $extentie != "jpg" || $extentie != "png")
{
$melding = "Dit is een type bestand dat niet is toegestaan!";
}
if(!eregi("((.gif|.jpeg|.jpeg|.png)$)", $_FILES['foto']['name']))
{
$melding = "Dit is een type bestand dat niet is toegestaan !";
}
if (!isset($melding)){
if(!move_uploaded_file($_FILES['foto']['tmp_name'],"gebruikers/avaters/".$_SESSION['gid'].$extentie)){
$melding = "Het bestand kan niet worden verplaatst, gelieve opnieuw te proberen!";
}
else
{
$melding = "Succesvol opgeslagen";
}
}
}
header("Location: index.php?Pagina=wijzig_profiel&melding=".$melding."");
}
?>
<form name="profiel_wijzigen" method="post" action="" enctype="multipart/form-data"> <input name="naam" type="text" id="naam" size="30" /> <input name="foto" type="file" id="foto" size="25" /> <input type="submit" name="bewaren" value="Bewaren" /> </form> <?php if(isset($_POST['bewaren'])) { mysql_query("UPDATE ledensysteem SET naam='".(htmlspecialchars($_POST['naam']))."' WHERE id='".$_SESSION['gid']."' && gebruikersnaam ='".$_SESSION['gebruiker']."'"); $melding = "Succesvol opgeslagen!"; { if($_FILES['foto']['size'] > 302400) { $melding = "De foto die je wil uploaden is te groot!"; } $extentie = explode(".", $_FILES['foto']['name']); $aantal = count($extentie) - 1; if($extentie != "gif" || $extentie != "jpeg" || $extentie != "jpg" || $extentie != "png") { $melding = "Dit is een type bestand dat niet is toegestaan!"; } if(!eregi("((.gif|.jpeg|.jpeg|.png)$)", $_FILES['foto']['name'])) { $melding = "Dit is een type bestand dat niet is toegestaan !"; } if(!move_uploaded_file($_FILES['foto']['tmp_name'],"gebruikers/avaters/".$_SESSION['gid'].$extentie)){ $melding = "Het bestand kan niet worden verplaatst, gelieve opnieuw te proberen!"; } else { $melding = "Succesvol opgeslagen"; } } } header("Location: index.php?Pagina=wijzig_profiel&melding=".$melding.""); } ?>
Ik zie niet direct een fout...
|