login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Domme vraag

Offline funtonez - 11/06/2005 11:07
Avatar van funtonezHTML interesse Weet iemand het precieze verschil tussen include() en require()?

8 antwoorden

Gesponsorde links
Offline nemesiskoen - 11/06/2005 11:08
Avatar van nemesiskoen Gouden medaille

PHP expert
http://sitemast...&id=46

ik quoteer:

Citaat:
include() en require() zijn identisch op alle vlakken behalve in hun omgang met fouten.
Als een fout optreedt zal include() een waarschuwing produceren terwijl require() een fatale fout geeft.

zelf verkies ik require omdat dat het netjes't is.
include_once is het 'onnetjes't'
Offline Frederic - 11/06/2005 11:57
Avatar van Frederic PHP ver gevorderde include = erin zetten, al bestaat het bestand of niet (error)
require = vereiste = controleren of het geinclude kan worden, anders een fout (rest van pagina werkt niet meer)

@nemesiskoen: warom is require het netjes't?
en include_once juist niet? 
Offline Fenrir - 11/06/2005 11:58 (laatste wijziging 11/06/2005 11:59)
Avatar van Fenrir PHP expert Omdat je dan geen fouten mag maken, bij include_once mag je 2 fouten maken: bestand bestaat niet, en bestand wordt meerdere keren geinclude.
Offline Dani - 11/06/2005 17:52
Avatar van Dani PHP gevorderde De keuze tussen include en require hangt eigenlijk af van de inhoud.

Voorbeeld :
Voor een statistiek script gebruik je eerder include en niet require, omdat het hier niet nodig is om de hele pagina verwerking af te breken enkel omdat het statiestieken acript zoek is ;)

Het is in het algemeen een persoonlijke keuze.
Ik gebruik meestal include of include_once omdat ik niet van plan ben om dingen te includen die niet bestaan of niet werken, vandaar dat het in de meeste gevallen niet uitmaakt ;)
Offline Voldemort - 11/06/2005 18:32
Avatar van Voldemort PHP ver gevorderde Wat is dan het verschil tussen een waarschuwing en een fatale fout? Dat bij een waarschuwing warning: ... komt en bij fatale fout een witte pagina met de fout.

Is dat het verschil.

Als require dan een fout retourneert, hoe kan je dan zorgen dat er een eigen fout komt. Zoals bij mysql_query() OR die(mysql_error()); Werkt die ook bij require?
Offline Fenrir - 11/06/2005 18:36
Avatar van Fenrir PHP expert Je eigen error handling met set_error_handler()
Offline Legolas - 11/06/2005 18:37
Avatar van Legolas Onbekend en/of met Error_Log()
Offline Dani - 12/06/2005 04:30
Avatar van Dani PHP gevorderde Waarshuwing : op de plaats waar de include staat wordt een waarschuwing ingelast.

Fatale Fout : De fatale wordt weergegeven op de plaats waar de require staat en de verder verwerking van de pagina wordt gestaakt (het stopt daar)
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.178s