login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

[OPGELOST] Na submit gebeurd er niets...

Offline Duikboot - 18/05/2005 17:45 (laatste wijziging 18/05/2005 18:57)
Avatar van DuikbootGrafische gevorderde Hey,
Ik ben bezig met een nieuwe ledensysteem voor m'n site, maar er komt niets op het scherm te staan als ik op submit klik. Ik krijg ook geen error ofzo te zien. Volgens mij klopt er iets niet doordat er 2x else{} staat, of maakt dat niets uit? Wat zou ik dan moeten veranderen om het zaakje wel werkend te krijgen?

1. <?
  2. //fouten-checker
  3.  
  4. // config includen
  5. include "config.php";
  6. if($_POST['submit']){
  7. //variabelen tussen '". ."' en integers (cijfers) zonder quotes
  8. $query = mysql_query("SELECT * FROM mdleden WHERE gebruikersnaam = '".$gebruikersnaam."' AND wachtwoord = '".$wachtwoord."' AND status = 1");
  9. $result = mysql_num_rows($query);
  10.  
  11. if(!$result){
  12. $a = "Je bent niet ingelogged. Waarschijnlijk heb je een foutieve gebruikersnaam of wachtwoord ingevuld. Blijft het probleem zich na een aantal malen voordoen is het waarschijnlijk dat je geblokkeerd bent. Neem contact op met <a href=\"duikboot@gmail.com?subject=Geblokkeerd?\"><b>Duikboot (beheerder)</b></a> als je naar jou idee ten onrechte bent geblokkeerd.<br><br><a href=\"?gebruikersnaam=$gebruikersnaam\"><u>Ga terug en probeer het nog een keer.</u></a>";
  13. }
  14. elseif($result){
  15.  
  16. echo "Je bent nu ingelogged. Hier moet ik dan een cookie setten die ervoor zorgt dat je ingelogged blijft.";
  17. }
  18.  
  19. }
  20. else{
  21. ?>
  22. <!--- formpje voor het inloggen -->
  23. <form method="POST" action="inloggen.php">
  24. <table>
  25. <?
  26. echo "<tr><td>Gebruikersnaam: </td><td><input type=\"text\" name=\"gebruikersnaam\" value=\"$gebruikersnaam\"></td></tr>";
  27. ?>
  28. <tr><td>Wachtwoord: </td><td><input type="password" name="wachtwoord"></td></tr>
  29. <tr><td></td><td><input type="submit" name="submit" value="Inloggen"></td></tr>
  30. </table>
  31. </form>
  32.  
  33.  
  34. <?
  35. } // else afsluiten
  36. ?>

EDIT: deze error krijg ik met error_report:

Notice: Undefined index: submit in /home/v4/public_html/inloggen.php on line 5

6 antwoorden

Gesponsorde links
Offline lemoinet - 18/05/2005 17:54
Avatar van lemoinet PHP gevorderde ten eerste
waar gaat je die $a afdrukken
ten tweede
  1. <?
  2. echo "<tr><td>Gebruikersnaam: </td><td><input type=\"text\" name=\"gebruikersnaam\" value=\"$gebruikersnaam\"></td></tr>";
  3. ?>

best te vervangen door
  1. <tr><td>Gebruikersnaam: </td><td><input type="text" name="gebruikersnaam" value="<?=$gebruikersnaam;?>"></td></tr>

ten derde
best eerst te checken dat de velden ingevuld zijn aleer de query uit te voeren
Offline Simeken - 18/05/2005 17:55 (laatste wijziging 18/05/2005 17:57)
Avatar van Simeken HTML beginner
  1. <?
  2. if(!$result){
  3. echo "Je bent niet ingelogged. Waarschijnlijk heb je een foutieve gebruikersnaam of wachtwoord ingevuld. Blijft het probleem zich na een aantal malen voordoen is het waarschijnlijk dat je geblokkeerd bent. Neem contact op met <a href=\"duikboot@gmail.com?subject=Geblokkeerd?\"><b>Duikboot (beheerder)</b></a> als je naar jou idee ten onrechte bent geblokkeerd.<br><br><a href=\"?gebruikersnaam=$gebruikersnaam\"><u>Ga terug en probeer het nog een keer.</u></a>";
  4. }
  5. elseif($result){
  6.  
  7. echo "Je bent nu ingelogged. Hier moet ik dan een cookie setten die ervoor zorgt dat je ingelogged blijft.";
  8. }
  9.  
  10.  
  11. else{
  12. ?>

zo moet ie, want 2 else kan/mag volgens mij niet
Offline TFOL - 18/05/2005 18:02 (laatste wijziging 18/05/2005 18:04)
Avatar van TFOL PHP beginner 2 dingen:

- error_reporting(E_ALL); bovenaan in je script zetten.
- variabelen in MySQL-query's tussen '". ."'

dus wordt het zo
  1. <?
  2. //fouten-checker
  3.  
  4. // config includen
  5. include "config.php";
  6. if($_POST[submit]){
  7. //variabelen tussen '". ."' en integers (cijfers) zonder quotes
  8. $query = mysql_query("SELECT * FROM mdleden WHERE gebruikersnaam = '".$gebruikersnaam."' AND wachtwoord = '".$wachtwoord."' AND status = 1");
  9. $result = mysql_num_rows($query);
  10.  
  11. if(!$result){
  12. $a = "Je bent niet ingelogged. Waarschijnlijk heb je een foutieve gebruikersnaam of wachtwoord ingevuld. Blijft het probleem zich na een aantal malen voordoen is het waarschijnlijk dat je geblokkeerd bent. Neem contact op met <a href=\"duikboot@gmail.com?subject=Geblokkeerd?\"><b>Duikboot (beheerder)</b></a> als je naar jou idee ten onrechte bent geblokkeerd.<br><br><a href=\"?gebruikersnaam=$gebruikersnaam\"><u>Ga terug en probeer het nog een keer.</u></a>";
  13. }
  14. else{
  15.  
  16. echo "Je bent nu ingelogged. Hier moet ik dan een cookie setten die ervoor zorgt dat je ingelogged blijft.";
  17. }
  18.  
  19. }
  20. else{
  21. ?>
  22. <!--- formpje voor het inloggen -->
  23. <form method="POST" action="inloggen.php">
  24. <table>
  25. <?
  26. echo "<tr><td>Gebruikersnaam: </td><td><input type=\"text\" name=\"gebruikersnaam\" value=\"$gebruikersnaam\"></td></tr>";
  27. ?>
  28. <tr><td>Wachtwoord: </td><td><input type="password" name="wachtwoord"></td></tr>
  29. <tr><td></td><td><input type="submit" name="submit" value="Inloggen"></td></tr>
  30. </table>
  31. </form>
  32.  
  33.  
  34. <?
  35. } // else afsluiten
  36. ?>

Grtn Robin (die je wel kent, lijkt me)
Offline Duikboot - 18/05/2005 18:21 (laatste wijziging 18/05/2005 18:37)
Avatar van Duikboot Grafische gevorderde Ik zal eens kijken of er wat gaat werken, thx. Ik zal trouwens ook iedere keer de code bovenaan updaten, anders is het na een tijdje niet duidelijk over welk stuk code het gaat 

EDIT: Nope, ook met de code die bovenaan staat geen resultaat '

EDIT 2: Ik ben al wat verder, die variabele $a moest vervangen worden door een echo, vandaar dat het scherm leeg bleef. Die $a kwam uit mijn oude loginsysteem, vandaar. Nu ben ik weer een beetje op het spoor...
Offline Metalhead - 18/05/2005 18:38
Avatar van Metalhead HTML gevorderde
  1. if($_POST['submit'])
mag dat zo?
Moet dat niet
  1. if(isset($_POST['submit']))
zijn?
Offline Duikboot - 18/05/2005 18:41
Avatar van Duikboot Grafische gevorderde Is wel netter ja, ik zal het aanpassen.

Ik ben er trouwens ook uit. Ik moest het ingetypte wachtwoord ook nog even door md5 halen, vandaar dat ik iedere keer de melding kreeg dat ik niet ingelogged was. Thx voor de reacties 
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.26s