login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

script om af te drukken

Offline Darkreaver - 18/05/2005 15:25

Ik ben op zoek achter een script voor een bepaald deel gemakkelijke en gebruiksvriendelijk met een icoontje af te drukken.

groetjes William 

20 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Legolas - 18/05/2005 15:37
Avatar van Legolas Onbekend Betere uitleg???????????
Snap je echt niet, sry
Offline webbiexl - 18/05/2005 15:43
Avatar van webbiexl PHP interesse een bepaald deel???? je bedoelt het content gedeelte???
Offline BigBug - 18/05/2005 15:45
Avatar van BigBug PHP expert even @ je naam, .. tis nog altijd D@rkraver of Darkraver
Offline Darkreaver - 18/05/2005 15:51 (laatste wijziging 18/05/2005 15:52)
Avatar van Darkreaver Lid mijn nickname is al 7 jaar Darkreaver, kzou niet weten waarom ik het zou moeten aanpassen , reaver komt van een eenheid in starcraft die dark heb ik er gewoon voorgezet vroeger, nu gebruik ik die nick om ontwerpen te maken.

Om af te drukken, gewoon een scriptje nodig om een pagina af te drukken zonder banner en menu mee te hebben , gewoon iets printvriendelijk met een knopje.
Offline Legolas - 18/05/2005 15:53
Avatar van Legolas Onbekend Dan moet je steeds content includen, en dan op print.php dus alleen de content printen. op print.php moet je dus o.a. met JS werken.
Offline zointer - 18/05/2005 16:00
Avatar van zointer HTML gevorderde printer friendly page

what the f*ck kind of name BigBug anyway?^^
so what, peace man:p
Offline Maarten - 18/05/2005 16:01
Avatar van Maarten Erelid Met windo.print(); kan je een pagina afdrukken (JS), dus als je datin de onload van een printvriendelijke php pagina zet zal dat gaan.
Offline Legolas - 18/05/2005 16:10
Avatar van Legolas Onbekend knopje op je pagina 'Afdrukken' met href:
print.php?content=$content.
O.i.d.
en dan dus op print.php:
<?
include($content.".php");
?>
window.print();
Das ong. in geheel denkt $me
Offline Darkreaver - 18/05/2005 16:13
Avatar van Darkreaver Lid dat zal ik eens proberen, khoop dat het werkt bedankt alvast
Offline master666 - 18/05/2005 16:26
Avatar van master666 Lid zo zal het niet werken
  1. <?
  2. $content = $_GET['content'];
  3. include($content.".php");
  4. ?>
  5. <script>
  6. window.print();
  7. </script>

Zo wel denk ik
Offline Darkreaver - 18/05/2005 16:27 (laatste wijziging 20/05/2005 00:15)
Avatar van Darkreaver Lid ken toch nog fouten 

Warning: main() [function.main]: open_basedir restriction in effect. File(/usr/share/php/$content..php) is not within the allowed path(s): (/home/www/web12/) in /home/www/web12/html/info/ova/print.php on line 2

Warning: main($content..php) [function.main]: failed to create stream: Operation not permitted in /home/www/web12/html/info/ova/print.php on line 2

Warning: main() [function.main]: Failed opening '$content..php' for inclusion (include_path='.:/usr/share/php') in /home/www/web12/html/info/ova/print.php on line 2
window.print();

hij doet het blijkbaar wel , maar dan geef hij toch die fout

en hij drukt de verkeerde pagina, het drukt de hele pagina met de fout

ik heb dus nog altijd geprobeert maar zonder succes, ik zoek dezelfde functie als die van sitemasters, die knop hier links beneden, het moet kunnen afdrukken zonder menu en banner.

alvast bedankt
Offline vinTage - 19/05/2005 18:46 (laatste wijziging 19/05/2005 18:47)
Avatar van vinTage Nieuw lid er zit NOG een knop zon beetje linksonder.... recht onder je puntentotaal dat ondertussen op 5 staat omdat je 3 keer tegen jezelf aan het lullen bent...gebruik die knop als je als laatste iets gezegd hebt, zodat mensen strax niet een gesprek van een schizofreen hoeven te lezen 

M.a.w gebruik die edit knop !!!!!!!!!!!!!!!!!
Offline Legolas - 19/05/2005 20:53
Avatar van Legolas Onbekend <script>
window.print();
</script>
moet
<script type='text/javascript'>
window.print();
</script>
zijn
Offline ikkedikke - 19/05/2005 22:24
Avatar van ikkedikke PHP expert volgens mij probeer je ?content=content. af te drukken, daarom komt er een .. in het adres, en dat pikt je save-mode niet;-)
Offline Futs - 20/05/2005 01:23
Avatar van Futs Nieuw lid Gebruik CSS om bepaalde delen af te drukken.

Amen
Offline Duikboot - 20/05/2005 15:31
Avatar van Duikboot Grafische gevorderde CSS is alleen om de pagina's er leuk uit te laten zien, zoals de linkskleuren, scrollbar etc. Je kunt wel met CSS bepaalde kolommen in een tabel andere link-kleuren geven, maar printen met CSS? Lijkt me vrij onmogelijk, of ze hebben die functie er sneaky tussen gezet...
Offline Legolas - 20/05/2005 15:42
Avatar van Legolas Onbekend @Duikboot:
het kan met @media e.d.
Offline Duikboot - 20/05/2005 15:54
Avatar van Duikboot Grafische gevorderde Kan je echt met CSS printen? Dat word in CSS verdiepen dan. Heeft die functie er altijd al bijgezeten of is die er een keer bijgekomen. Ik heb wel printfuncties in JS gezen maar nog nooit in CSS.
Offline Gerard - 20/05/2005 16:10
Avatar van Gerard Ouwe rakker Je kan bepaalde elementen van CSS 'aanvinken' zodat ze geprint worden ja. Best handig 
Offline Futs - 20/05/2005 22:32 (laatste wijziging 20/05/2005 22:35)
Avatar van Futs Nieuw lid @Duikboot:

Door aan de hand van het media attribuut kan je een aparte printstijl definieren met CSS.
Met CSS kan je idd netjes je layout en content organiseren zoals mensen deze op hun beeldscherm zien (media: screen).
Maar je kan ook dat wanneer mensen op de print knop drukken in hun browser of een eigen knop (window.print) gebruiken een bepaalde layout opbouwen voor de printer (media: print).

Voorbeeldje:
  1. <link rel="stylesheet" href="layout.css" media="screen" />
  2. <link rel="stylesheet" href="print.css" media="print" />

CSS layout (screen)
  1. // screen media
  2. DIV#sitemasters {
  3. // eigenschappen etc. etc.
  4. }
  5. DIV#duikboot {
  6. // eigenschappen etc. etc.
  7. }

CSS print (print)
  1. DIV#sitemasters {
  2. visibility: hidden;
  3. // of gebruik display: block;
  4. // eigenschappen etc. etc.
  5. }
  6. DIV#duikboot {
  7. // eigenschappen etc. etc.
  8. }

Wanneer iemand nu de site bezoekt ziet hij 2 divjes (sitemasters en duikboot).
Wanneer hij de site gaat printen ziet hij maar 1 divje (duikboot).

Hiermee kan je dus de layout bepalen op het papier, van fontcolor, fontgrootte, opmaak... etc. etc.
Je kan tevens ook met page-brake-after (dacht ik..?) in CSS bepalen welk gedeelte van de layout op een nieuwe pagina moet worden gedrukt, dus ideaal voor een eigengemaakt factureringssysteem.

Succes!

EDIT: wat belangrijk is dat wanneer je een printstyle opmaakt je rekening houdt met je overflow, zet dan de afmeting op maximaal want anders blokkeer je het gedeelte van de text wat onder de scrollbar hangt.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.233s