mijn nickname is al 7 jaar Darkreaver, kzou niet weten waarom ik het zou moeten aanpassen , reaver komt van een eenheid in starcraft die dark heb ik er gewoon voorgezet vroeger, nu gebruik ik die nick om ontwerpen te maken.
Om af te drukken, gewoon een scriptje nodig om een pagina af te drukken zonder banner en menu mee te hebben , gewoon iets printvriendelijk met een knopje.
knopje op je pagina 'Afdrukken' met href:
print.php?content=$content.
O.i.d.
en dan dus op print.php:
<?
include($content.".php");
?>
window.print();
Das ong. in geheel denkt $me
Warning: main() [function.main]: open_basedir restriction in effect. File(/usr/share/php/$content..php) is not within the allowed path(s): (/home/www/web12/) in /home/www/web12/html/info/ova/print.php on line 2
Warning: main($content..php) [function.main]: failed to create stream: Operation not permitted in /home/www/web12/html/info/ova/print.php on line 2
Warning: main() [function.main]: Failed opening '$content..php' for inclusion (include_path='.:/usr/share/php') in /home/www/web12/html/info/ova/print.php on line 2
window.print();
hij doet het blijkbaar wel , maar dan geef hij toch die fout
en hij drukt de verkeerde pagina, het drukt de hele pagina met de fout
ik heb dus nog altijd geprobeert maar zonder succes, ik zoek dezelfde functie als die van sitemasters, die knop hier links beneden, het moet kunnen afdrukken zonder menu en banner.
er zit NOG een knop zon beetje linksonder.... recht onder je puntentotaal dat ondertussen op 5 staat omdat je 3 keer tegen jezelf aan het lullen bent...gebruik die knop als je als laatste iets gezegd hebt, zodat mensen strax niet een gesprek van een schizofreen hoeven te lezen
CSS is alleen om de pagina's er leuk uit te laten zien, zoals de linkskleuren, scrollbar etc. Je kunt wel met CSS bepaalde kolommen in een tabel andere link-kleuren geven, maar printen met CSS? Lijkt me vrij onmogelijk, of ze hebben die functie er sneaky tussen gezet...
Kan je echt met CSS printen? Dat word in CSS verdiepen dan. Heeft die functie er altijd al bijgezeten of is die er een keer bijgekomen. Ik heb wel printfuncties in JS gezen maar nog nooit in CSS.
Door aan de hand van het media attribuut kan je een aparte printstijl definieren met CSS.
Met CSS kan je idd netjes je layout en content organiseren zoals mensen deze op hun beeldscherm zien (media: screen).
Maar je kan ook dat wanneer mensen op de print knop drukken in hun browser of een eigen knop (window.print) gebruiken een bepaalde layout opbouwen voor de printer (media: print).
DIV#sitemasters {
visibility: hidden;
// of gebruik display: block;
// eigenschappen etc. etc.
}
DIV#duikboot {
}
DIV#sitemasters {
visibility: hidden;
// of gebruik display: block;
}
DIV#duikboot {
}
Wanneer iemand nu de site bezoekt ziet hij 2 divjes (sitemasters en duikboot).
Wanneer hij de site gaat printen ziet hij maar 1 divje (duikboot).
Hiermee kan je dus de layout bepalen op het papier, van fontcolor, fontgrootte, opmaak... etc. etc.
Je kan tevens ook met page-brake-after (dacht ik..?) in CSS bepalen welk gedeelte van de layout op een nieuwe pagina moet worden gedrukt, dus ideaal voor een eigengemaakt factureringssysteem.
Succes!
EDIT: wat belangrijk is dat wanneer je een printstyle opmaakt je rekening houdt met je overflow, zet dan de afmeting op maximaal want anders blokkeer je het gedeelte van de text wat onder de scrollbar hangt.