-1 |
|
hey ik heb geprobeerd iets te schrijven waardoor ik online mijn webpagina's kan aanpassen. nu moet de inhoud van een pagina dus in een textarea komen staan. nu moeten er natuurlijk de html chars worden uitgehaald omdat m'n layout anders volledige veranderd.
<?
if ($aSession['loggedIn'] != "true") {
echo "you need to be loggedIn to acces this page";
}
else {
if (isset($_POST['editSubmit']))
{
$editFile = $_POST['editFile'];
$editFile = htmlentities($editFile,ENT_QUOTES);
if (!$handle = fopen($_POST['editFileName'], 'w')) {
}
if (fwrite($handle, $editFile ) === FALSE) {
}
}
else{
$filename = $_GET['edit'];
$handle = @fopen($filename, "r");
$contents = @fread($handle, filesize($filename));
fclose($handle);
?>
<form method="post" action="?page=edit">
<?
echo "<div align=\"center\"><textarea name=\"editFile\" rows=\"30\" cols=\"80\">".htmlspecialchars($contents, ENT_QUOTES)."</textarea></div>";
?>
<div align="center">
<input type="hidden" name="editSubmit" value="submit"/>
<input type="hidden" name="editFileName" value="<?=$filename;?>"/>
<input type="image" name="editImage" src="images/change.jpg" /></div>
<?
}
}
?>
<? if ($aSession['loggedIn'] != "true") { echo "you need to be loggedIn to acces this page"; } else { if (isset($_POST['editSubmit'])) { $editFile = $_POST['editFile']; if (!$handle = fopen($_POST['editFileName'], 'w')) { } if (fwrite($handle, $editFile ) === FALSE) { } } else{ $filename = $_GET['edit']; $handle = @fopen($filename, "r"); ?> <form method="post" action="?page=edit"> <? echo "<div align=\"center\"><textarea name=\"editFile\" rows=\"30\" cols=\"80\">".htmlspecialchars($contents, ENT_QUOTES )."</textarea></div>"; ?> <div align="center"> <input type="hidden" name="editSubmit" value="submit"/> <input type="hidden" name="editFileName" value="<?=$filename;?>"/> <input type="image" name="editImage" src="images/change.jpg" /></div> <? } } ?>
dit is m'n script, als ik nu op die pagina deze text invoer:
<? echo "Test"; ?> slaat hij het volgende op:
<? echo \"Test\"; ?>
< ;? echo \ " ;Test\ " ;; ? > ;
iemand een idee waar de fout ligt?
(oplossing zal waarschijnlijk wel voor de hand liggen)
Greetz
|