login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Downloaden van .php

Offline Gerard - 16/05/2005 20:24 (laatste wijziging 16/05/2005 20:24)
Avatar van GerardOuwe rakker Het is mogelijk om in plaats van de server een .php bestand te laten parsen om het bestand te downloaden. Op die manier kan je dus een systeem maken waar mensen scripts kunnen submitten en waar je .php kan downloaden.

Weet iemand toevallig hoe dit gedaan wordt (headers)?

6 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Frederic - 16/05/2005 20:29
Avatar van Frederic PHP ver gevorderde Nee, want dan zou je over het hele internet alle PHP pagina's kunnen downloaden, en dus ook de wachtwoorden die erin zitten enz
Offline jopie - 16/05/2005 21:12
Avatar van jopie Onbekend maar het kan dus wel. kijk op sitemasters v1 naar het script "forceer dat download venster ff".

dan zet je de scripts gewoon in een database en als iemand op downloaden klikt stuur je die header en vervolgens echo je het script vanuit de database.
Offline Steven - 16/05/2005 21:23
Avatar van Steven HTML interesse Je kan het ook zo doen:

- Iemand wil uploaden, je laat het ze inzippen
- Iemand download het, gezipt

Dat lijkt mij makkelijker... of is dat niet je bedoeling?
Offline Gerard - 16/05/2005 22:04 (laatste wijziging 16/05/2005 22:30)
Avatar van Gerard Ouwe rakker het is de bedoeling dat ik dus echt .php bestanden kan aanbieden die dan aangeboden worden aan de browser. Mijn gevoel zegt dat het aan de hand van headers zal moeten. Ik zal nog eens verder zoeken op het www :]

Citaat:
jopie
maar het kan dus wel. kijk op sitemasters v1 naar het script "forceer dat download venster ff".

dan zet je de scripts gewoon in een database en als iemand op downloaden klikt stuur je die header en vervolgens echo je het script vanuit de database.

Danku! 
Offline Squirrel - 16/05/2005 22:32
Avatar van Squirrel HTML interesse zippen lijkt me het beste ja....
Of anders highlighten? --> http://www.sitemasters.be/tutorials/highlight.php

grtz
Offline xSc - 17/05/2005 10:49
Avatar van xSc Onbekend Inderdaad, je bedoelt geforceerd downloaden. Dat kan in principe met elke extensie. Ook met jpg bijv.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.176s