login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Probleem met UBB

Offline Frederic - 13/05/2005 16:14
Avatar van FredericPHP ver gevorderde Ik heb deze functie:

1. <? $tekst = preg_replace("#\[antwoord=(.*?)\](.*?)\[/antwoord\]#si", "<fieldset><legend><b>Antwoord op: (afkomstig van \\1)</b></legend><div align=\"left\">\\2</div></fieldset>", $tekst); // center text ?>

Maar nu wil ik graag html_entity_decode toepassen op \\2. Het mag echt alleen maar op \\2 gebeuren, anders loopt de hele toestand vast!
Hoe doe ik dat dan? Want alle tekst wordt netjes omgezet, behalve die tussen de [antwoord] tags (het stukje code van hierboven), die blijft staan zoals:
&quot;

&lt;/table&gt;&lt;/fieldset&gt;

3 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Thomas - 13/05/2005 16:22 (laatste wijziging 13/05/2005 16:22)
Avatar van Thomas Moderator met de /e switch? Dan kun je functies uitvoeren in het replace-gedeelte.

1. <?
  2. $tekst = preg_replace("#\[antwoord=(.*?)\](.*?)\[/antwoord\]#sie", "'<fieldset><legend><b>Antwoord op: (afkomstig van \\1)</b></legend><div align=\"left\">'.html_entity_decode(\\2).'</div></fieldset>'", $tekst); // center text
  3. ?>

Zoiets was het.
Offline Legolas - 13/05/2005 16:22 (laatste wijziging 13/05/2005 16:23)
  1. <? $tekst = preg_replace("#\[antwoord=(.*?)\](.*?)\[/antwoord\]#si", "<fieldset><legend><b>Antwoord op: (afkomstig van \\1)</b></legend><div align=\"left\">".html_entity_decode("\\2")."</div></fieldset>", $tekst); // center text ?>

zow?
Offline Frederic - 13/05/2005 16:28
Avatar van Frederic PHP ver gevorderde Nope, hij heeft nog steeds weer:
Citaat:
&quot; '

&lt;/table&gt;

oorspronkelijk was dit dus:

[antwoord]" ' </table>[/antwoord]
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.207s