Ik heb een pagina waarop een afbeelding word upgeload en tevens over de afbeelding een aantal informatie in de vorm van tekst...
De afbeelding uploaden doet het heel netjes en en de naam van de afbeelding word ook naar mij database geschreven, alleen de tekst over de afbeelding gaat niet mee de database in...
is dt uberhaupt mogelijk of moet een afbeelding eerst worden geupload via een knop en vervolgens alle data naar de data base met een andere knop..?
<?php
require('connect.php');
if(!empty($_POST))
{
$locatie="plaatjes/";
if(is_uploaded_file($_FILES['afbeelding']['tmp_name']))
{
//controleer grootte
if($_FILES['afbeelding']['size']>400000)
{
echo "Het bestand is te groot";
exit;
}
//controleer extensie
if(!eregi("((.gif|.jpg)$)", $_FILES['afbeelding']['name']))
{
echo "het bestand is niet van het juiste type";
exit;
}
if(!move_uploaded_file($_FILES['afbeelding']['tmp_name'],
$locatie.$_FILES['afbeelding']['name']))
{
echo" het bestand kan niet worden verplaatst";
exit;
}
$foto = $_FILES['afbeelding']['name'];
$Naam = $_POST['Naam'];
$Klas = $_POST['Klas'];
$Klo = $_POST['KorteOmschrijving'];
$UitO = $_POST['UitgebreideOmschrijving'];
$query = "INSERT INTO leerlingvdweek (Naam, Klas, Image, KleineOmschrijving, UitgebOmschrijving) values ('$Naam', '$Klas', '$foto', '$Klo', '$UitO')";
mysql_query($query) or die (mysql_error());
echo "<center><h3>Gegevens Toegevoegd..</h3></center>";
}
else
{
echo "Het uploaden is mislukt";
}
}
else
{
?>
Hiertussen staat de pagina met het formulier erin..
<?php
}
?>
owja... en op deze manier upload ie de foto wel naar de map plaatjes en zet de naam van de foto ook in de database in de juiste kolom alleen de info komt niet mee...
2 dingen: 1. Je DB structuur is niet goed, want anders zou de INSERT het gewoon moeten doen.
2. Je MySQL query en dat daarna is nogal onzorgvuldig, dit is beter:
@Legolas: Als je dan toch error handling gebruikt, zet er dan ook meteen de error van MySQL (MySQL_Error()) neer, zodat je ook meteen weet welke fout MySQL aangeeft.
Als je dat doet, heb je de fout zo opgelost omdat je meteen weet waar je moet kijken.
Owjah, en er zit nog een foutje in je code.
Je vergeet om je else te sluiten...
+ er ontbrak een haakje... )
maar ik heb me database structuur nogmaals bekeken en daar zit verder geen fout in...
op de een of andere manier pakt ie de $_POST['']; niet mee...