HTML interesse |
|
Ik heb een formulier en graag zou ik willen dat hij de dag selecteerd in het pulldown menutje.
Ik had gedacht aan zoiets:
<?
$dagen = array("zondag","maandag","dinsdag","woensdag","donderdag","vrijdag","zaterdag");
$dagw = date(w,time()); // dag van de week, zondag is nul
$dag_tekst = $dagen[$dagw];
<option value="<?php echo $dag['dag']; ?>"><?php echo stripslashes($dag['dag']);?></option>
?>
<? $dagen = array("zondag","maandag","dinsdag","woensdag","donderdag","vrijdag","zaterdag"); $dagw = date(w ,time()); // dag van de week, zondag is nul $dag_tekst = $dagen[$dagw]; <option value ="<?php echo $dag['dag']; ?>"><?php echo stripslashes($dag['dag']);? ></option> ?>
Nu wil ik graag hij de huidige dag selecteerd, dus zoals vandaag donderdag en morgen weer de vrijdag, etc....
<?
for($i="dinsdag"; $i <= "zaterdag"; $i++) {
<option value="<?php echo $dag['dag']; ?>" <?=selected ($dag_tekst, $i)><?php echo stripslashes($dag['dag']);?></option> }
?>
<? for($i="dinsdag"; $i <= "zaterdag"; $i++) { <option value ="<?php echo $dag['dag']; ?>" <?=selected ($dag_tekst, $i)><?php echo stripslashes($dag['dag']);? ></option> } ?>
Echter krijg ik het niet voor elkaar, dus wat doe ik fout en hoe zou het dan wel moeten?
Alvast bedankt....
|