login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Poll

Offline Os8 - 09/05/2005 19:55

PHP interesse
Hallo,

Ik heb hier een heel ingewikkelde uitleg.
Ik ben met een gamesite begonnen en wil poll in toevoegen. nu dat lukt maar als je op submit druk open er nieuwe pagina met instellingen nu wil ik deze op de index van gamesite. Maar die ?page= zijn zo ingewikkeld 

dat is er zo een:
  1. <?php
  2. include "config.php";
  3. if($_GET["cat"] == "denk"){
  4. $hoeveel = "";
  5. }
  6. else{
  7. $hoeveel = " LIMIT 0,20";
  8. }
  9. $query = mysql_query("SELECT * FROM games WHERE genre='denk' ORDER by id DESC".$hoeveel);
  10. while($object = mysql_fetch_assoc($query)){
  11. $titel = $object['titel'];
  12. $id = $object['id'];
  13. //echo "-<a href=\"http://www.gamefunk.nl/games.php?id=".$id."\" target=\"_blank\">".$titel."</a>";
  14. echo "-<a href=\"http://www.gamefunk.nl/games.php?id=".$id."\">".$titel."</a>";
  15. echo "<br>";
  16. }
  17. ?>
  18. </font></p>
  19. <p>
  20. <?php
  21. if($_GET["cat"] == "denk"){
  22. }
  23. else{
  24. echo "<b><a href=\"http://www.gamefunk.nl/index.php?cat=denk\">Meer denk games</a></b>";
  25. }
  26. ?>

Nu de poll is met een aparte class bestand:

1. function miniPoll() {
  2. $this->show_vote_count = true;
  3. $this->pollLayout();
  4. $this->getActivePoll();
  5. $this->timestamp = time();
  6. $this->timeout = $this->timestamp - 1800;
  7. $this->ip = $_SERVER['REMOTE_ADDR'];
  8. $this->repeated_vote = "<center>U heeft al gestemt vandaag!!!</center><br />";
  9. $this->results_page = "poll/poll_results.php";
  10. $this->old_polls = true;

Als ik een apart ?page= systeem op index voeg dan word die index nietmeer gevonden weet iemand hoe ik de resultaten kan includen met ?pagina=
Dus dat wat hierboven staat vermeld.

Ik denk dat ik onduidelijk ben maar het is zeer bizar 

2 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Legolas - 09/05/2005 21:41
Avatar van Legolas Onbekend Ja inderdaad.....
Misschien kun je een íets betere uitleg geven?
Dan kan ik je wel verder helpen denk ik.
Zeg dus wat er echt moet komen, en laat anders misschien weg, wat er dus juist niet moet komen.
Dan snap ik het misschien.
---------------------
legolas
Offline Thomas - 09/05/2005 21:47 (laatste wijziging 09/05/2005 21:48)
Avatar van Thomas Moderator Heh - je (Os8) hebt toch echt zelf die navigatie zo moeilijk gemaakt hoor .

Je pagina-navigatie heeft in principe niets te maken met hoe je poll afgedrukt wordt. Je pagina-navigatie bepaalt alleen maar welke pagina er geladen wordt (welk PHP-bestand er geinclude wordt). De pagina (het PHP-script) zèlf dient te bepalen hoe de pagina wordt afgebeeld.

Dus als jij braaf voor je poll ?pagina=poll of wat dan ook gebruikt, en op deze pagina zelf regelt wat er dient te gebeuren (is er net gestemd, moet de laatste poll-vraag getoond worden, moeten de antwoorden van de nieuwste of een oudere poll getoond worden et cetera) dan moet dit lukken...

Je moet deze "problemen" gewoon opsplitsen. Navigatie en het tonen van een bepaalde pagina binnen je site hebben wel met elkaar te maken, maar je kunt ze "apart onder handen nemen".

EDIT: En als je zelf niet weet hoe het poll-script werkt, dan schrijf je toch (zelf) een nieuw script ?
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.203s