PHP beginner |
|
ik ben bezig met een klein ftp scriptje om bestanden te downloaden
maar ik loop vast bij het downloaden zelf
ik heb dat script dus op mijn eingen computer draaien nou kan ik zelf wel bestanden downloaden en worden op me computer gezet maar als iemand anders een bestand wil downloaden dan komt het ook op mijn computer terwijl het op zijn computer moet komen
dit is het scriptje die ik nu heb:
<?
session_start();
include("connectie.php");
if(!empty($_POST)){
$naar = $_POST['map'];
$van = $_GET['dir'];
if (ftp_get($connectie, $naar, $van, FTP_BINARY)) {
echo "Het bestand download is voltooid";
} else {
echo "Het bestand downloaden is mislukt";
}
}
?>
<form action="?dir=<?= $_GET['dir']; ?>" method="post">
<table>
<tr>
<td>Kies map waar het bestand in moet komen:</td>
<td><input type="text" name="map" value="C:\<?= $_GET['dir']; ?>"> (voorbeeld is er ingezet)</td>
</tr>
<tr>
<td></td>
<td><input type="submit" value="Downloaden"></td>
</tr>
</table>
</form>
<? include("connectie.php"); $naar = $_POST['map']; $van = $_GET['dir']; if (ftp_get($connectie, $naar, $van, FTP_BINARY )) { echo "Het bestand download is voltooid"; } else { echo "Het bestand downloaden is mislukt"; } } ?> <form action="?dir=<?= $_GET['dir']; ?>" method="post"> <table> <tr> <td>Kies map waar het bestand in moet komen:</td> <td><input type="text" name="map" value="C:\<?= $_GET['dir']; ?>"> (voorbeeld is er ingezet)</td> </tr> <tr> <td></td> <td><input type="submit" value="Downloaden"></td> </tr> </table> </form>
edit: in connectie.php staat de connectie van het ftp script & ik was vergeten dat php serverside was dus dit zou ook niet werken maar wie weet dan wel hoe je een bestand kan laten downloaden?
|