login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Laatste nieuws script

Offline Jaime - 27/09/2004 23:04
Avatar van JaimeNieuw lid Hallo,

Ik zoek een script voor op me site die nieuws haalt van een andere site en die dan automatisch op mijn site zet.
dus sitemasters.be post bijv nieuws en die komt dan tegelijkertijd op mijn site te staan. Weet iemand waar ik dit scriptje kan vinden?
Want ik heb hem al eens op een andere site gezien.
ik hoef natuurlijk niet het helle nieuws te zien op me eigen site maar alleen de link naar de site waar het nieuws vandan komt. en dat ze hem dan gewoon op de site van waar het nieuws geposts is kunen bekijken.

Alvast bedankt,

Jaime

11 antwoorden

Gesponsorde links
Offline DRUNK - 27/09/2004 23:10
Avatar van DRUNK PHP gevorderde dan zal je toch weer toestemming moetten vragen aan de beheerder van die andere site. Als je dat niet doet of wil zal je toch het systeem zelf moetten maken heb het hier nog nooit gezien, ben ook ban dat de mensen van de andere site dit niet zo leuk vinden...

Als je hierover al afspraken heb zouden zij een account op hun DB aan kunnen maken waarmee jij de nieuwskoppen uit hun database kan halen.
Offline Jaime - 27/09/2004 23:17
Avatar van Jaime Nieuw lid Nee ik link eigenlijk alleen maar naar hun.
Bijv: hun schrijven andere hazes is overleden.
dan zie je een link staan op mijn site ''andere hazes is overleden''
Je klikt op de link en je gaat naar hun pagina om het voledig artikel te lezen.
Offline DRUNK - 27/09/2004 23:23
Avatar van DRUNK PHP gevorderde Ja hiervoor zijn speciale nieuws diensten. tweakers.net heeft dat ook dacht ik, zal even kijken of ik er iets over kan vinden. Er zijn iig. wel programma's waarmee dit kan, dus met PHP moet ook wel kunnen (ben er niet zeker van of dit mag...?)
Offline Thomas - 27/09/2004 23:32 (laatste wijziging 28/09/2004 07:37)
Avatar van Thomas Moderator Mwa, we kunnen wel XML bestandjes schrijven met de laatste forumtopics en de laatste nieuwsberichten, de laatste scripts en tutorials enzo (soort van RSS feed dus).

Lijkt me wel een goed idee ?
Offline MechaVore - 28/09/2004 08:16
Avatar van MechaVore Gouden medaille

PHP gevorderde
ik heb wel een php script gevonden waarbij je regels van een andere site kan kopieren en in jou site zetten. maar dat is regel voor regel en als zon nieuws berich 30 is en jij zet 30 regels neer zal het werken. maar als dat gassie van de andere site er een nieuwsbericht toevoegt is het meer dan 30 regels en dan zal die van jou niet worden weergeven 
Offline robmoorman - 28/09/2004 08:52
Avatar van robmoorman PHP interesse je kan het proberen met de fgets() ?
Offline Gerard - 28/09/2004 09:03
Avatar van Gerard Ouwe rakker FangorN dat lijkt me een ontzettend goede oplossing, hopen dat Jaime weet hoe dat uit te lezen 
Offline Thomas - 28/09/2004 09:22 (laatste wijziging 28/09/2004 09:23)
Avatar van Thomas Moderator Ja, en anders leveren we de PHP file die het XML bestand (/PHP bestand met XML) uitleest erbij.

Maar we zullen het binnen de crew hier eens over hebben.
Offline Jaime - 28/09/2004 14:29
Avatar van Jaime Nieuw lid Nee ik moet de regel zelf niet kopieren dan moet die zelf doen.
Ik heb trouwens een site waar een voorbeeld op staat.

http://www.hwg-clan.nl

En daar kan je zien Nieuws op counterstrike.nl.
Zo'n scriptje zou ik ook graag willen.

Groeten Jaime.
Offline Thomas - 28/09/2004 14:41
Avatar van Thomas Moderator Euh - de sites moeten zelf een mechanisme hebben om nieuwskoppen aan te bieden, jij moet een mechanisme hebben om ze (het speciaal aangeleverde nieuwsformaat) er van af te trekken.

Je wilt toch geen parser gaan schrijven die nieuws van sites gaat trekken ?
Offline Jaime - 28/09/2004 14:52
Avatar van Jaime Nieuw lid Nee, ik zoek gewoon een scriptje die het zelfde doet zoals hwg-clan doet en dan ook wil ik het nieuws van counter-strike.nl hallen.
Gewoon precies et zelfde scriptje.

Jaime
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.186s