PHP expert |
|
Ik ben op het moment bezig met een script gebaseerd op een textbestand, dus geen MySQL voor de verandering.
Alleen ik stuit op een probleempje. Ik wil namelijk dat als er een bericht wordt toegevoegd, dat deze bovenaan in het bestand komt te staan, en dus niet onderaan wordt toegevoegd. Hier onder een stuk code waar ik op het moment mee bezig ben. (BTW, de bedoeling was dat ik het toe ga voegen in de scripts databank, maar dat is voor latere zorg )
if(!$sOpen = @fopen($sConfigBestand,'a'))
{ echo 'Het openen van het bestand is niet gelukt!'; }
// Hierboven wordt gechecked of hij wel te openen is
else
{
if(!is_writable($sConfigBestand))
{ echo 'Het bestand is niet schrijfbaar!'; }
// En of hij uberhaupt schrijfbaar is (chmodden dus)
else
{
$sAdd = time()."|".$_POST['sNaam']."|".$_POST['sEmail']."|".$_POST['sBericht']."\n";
// Even gereed maken om toe te voegen
if(!@fwrite($sOpen,$sAdd))
{ echo 'Het toevoegen is niet gelukt!'; }
else
{ echo 'Je bericht is toegevoegd.'; }
}
fclose($sOpen);
// En het bestand weer sluiten voor de netheid
}
}
if(!$sOpen = @fopen($sConfigBestand,'a')) { echo 'Het openen van het bestand is niet gelukt!'; } // Hierboven wordt gechecked of hij wel te openen is else { { echo 'Het bestand is niet schrijfbaar!'; } // En of hij uberhaupt schrijfbaar is (chmodden dus) else { $sAdd = time()."|".$_POST['sNaam']."|".$_POST['sEmail']."|".$_POST['sBericht']."\n"; // Even gereed maken om toe te voegen { echo 'Het toevoegen is niet gelukt!'; } else { echo 'Je bericht is toegevoegd.'; } } // En het bestand weer sluiten voor de netheid } }
|