PHP ver gevorderde |
|
Ik ben bezig met een berichtensysteem te maken, maar stuit op volgend raar iets: iedere keer als ik de pagina laadt krijg ik netjes het aantal berichten dat voor de gebruiker bestemd zijn. Drukken we op F5 (vernieuwen), dan wordt de lijst ineens leeg.
Dit is het script:
<table width="652">
<tr>
<td>Onderwerp</td>
<td>Afzender</td>
<td>Datum</td>
<td> </td>
</tr>
<?php
echo $_SESSION['id'];
$sql = mysql_query("SELECT * FROM `leden_berichten` WHERE naar = '".$_SESSION['id']."' ORDER BY id DESC") or die(mysql_error());
while ($rij = mysql_fetch_assoc($sql)){
$berichtid = ($rij["id"]);
$van = ($rij["van"]);
$gelezen = ($rij["gelezen"]);
$sql_van = mysql_query("SELECT (gebruikersnaam) FROM `leden` WHERE id = '$van'") or die(mysql_error());
$rij_van = mysql_fetch_assoc($sql_van);
$van_naam = ($rij_van['gebruikersnaam']);
$onderwerp = ($rij["onderwerp"]);
?>
<tr>
<td><?php echo $onderwerp; ?></td>
<td><?php echo $van; ?></td>
<td><?php echo $datum; ?></td>
<td>WIS</td>
</tr>
<?php
}
?>
</table>
<table width="652"> <tr> <td>Onderwerp</td> <td>Afzender</td> <td>Datum</td> <td> </td> </tr> <?php $sql = mysql_query("SELECT * FROM `leden_berichten` WHERE naar = '".$_SESSION['id']."' ORDER BY id DESC") or die(mysql_error()); $berichtid = ($rij["id"]); $van = ($rij["van"]); $gelezen = ($rij["gelezen"]); $van_naam = ($rij_van['gebruikersnaam']); $onderwerp = ($rij["onderwerp"]); ?> <tr> <td> <?php echo $onderwerp; ?></td> <td> <?php echo $van; ?></td> <td> <?php echo $datum; ?></td> <td>WIS</td> </tr> <?php } ?> </table>
Bij het laden van de pagina geeft echo $_SESSION['id']; het juiste ID aan van de gebruiker, maar duw ik op verniewen wordt hier het id van het allereerste bericht weergegeven.
|