Nieuw lid |
|
Ik zou een waarde willen doorgeven vanuit een javascript popup aan een php-pagina. Bijvoorbeeld zoals met en popupkalender: als je op een datum klikt, komt hij automatisch in een tekstbox. Het gaat hier niet om een kalender, maar ik wil het gewoon testen met het doorgeven van een waarde.
Dit heb ik al:
test_pagina.php:
<html>
<body>
<script language="JavaScript">
function openPopup()
{
mywindow = window.open ("test.php","mywindow","location=0,status=1,scrollbars=1,width=100,height=100");
mywindow.target = (document.forms['test'].elements['Tekstvak']);
mywindow.moveTo(0,0);
}
</script>
<form name="test" method="post" action ="<?php echo($_SERVER["PHP_SELF"]);?>">
<input type="Text" name="Tekstvak" value=""> <a href="javascript:openPopup();">test</a>
</form>
</body>
</html>
<html> <body> <script language="JavaScript"> function openPopup() { mywindow = window.open ("test.php","mywindow","location=0,status=1,scrollbars=1,width=100,height=100"); mywindow.target = (document.forms['test'].elements['Tekstvak']); mywindow.moveTo(0,0); } </script> <form name="test" method="post" action =" <?php echo($_SERVER["PHP_SELF"]);? >"> <input type="Text" name="Tekstvak" value=""> <a href="javascript:openPopup();">test</a> </form> </body> </html>
en de popup:
<html>
<body >
<script language="JavaScript">
var test = "dit is een test";
return (test);
window.close();
</script>
</body>
</html>
<html> <body > <script language="JavaScript"> var test = "dit is een test"; return (test); window.close(); </script> </body> </html>
Wat ik dus wil, is dat er "dit is een test" in het invoervak "Tekstvak" komt..
Iemand enig idee hoe ik dat kan doen?
thx
Julie
|