login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Mambo

Offline leendertW - 21/04/2005 11:35
Avatar van leendertWPHP beginner Ik ben momenteel met mambo bezig en wil ik een bestaande website (erg klein alleen wat tabellen en een header) inplementeren in mambo alleen heb ik geen iedee hoe ik dat moet doen.
Doe je dit dmv een template maken zoals die ook bij de tutorials staat? of de engine van YAPF? of...
Als iemand eventueel een voorbeeld heeft dan hoor ik dit graag.

6 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Frisbee - 21/04/2005 11:40
Avatar van Frisbee HTML beginner mambo??
Offline eric - 21/04/2005 11:43 (laatste wijziging 21/04/2005 11:43)
Avatar van eric HTML interesse Das een cms systeem *klik*
Offline leendertW - 21/04/2005 15:06
Avatar van leendertW PHP beginner Nu heb ik een beetje rond gekeken voor MAMBo maar ik ga het anders doen.
Wanneer iemand inlogd op de website moet hij links bij het meu kunnen plaatsen ( tegelijk moet er voor die link ook een pagina aangemaakt worden op de server ) en vervolgens moet hij tekst in die pagina kunnen plaatsen en achteraf kunnen bewerken.
Hoe kan ik dit het beste doen?
btw: hoe heet die funcie in php waarmee je een pagina aan kan maken op de server?
Offline b4nkr0bz0r - 21/04/2005 15:11
Avatar van b4nkr0bz0r PHP gevorderde fopen(); en dan nog de juiste pointer kiezen (uit mijn hoofd r+)
dus: fopen('je_file.php', 'r+');
Offline jvs - 21/04/2005 16:16
Avatar van jvs HTML beginner Ik denk dat je dat best doormiddel van een database kan doen
Offline leendertW - 21/04/2005 17:38 (laatste wijziging 21/04/2005 18:41)
Avatar van leendertW PHP beginner Edit

probleempjes zijn opgelost alleen ben ik benieuwd f iemand weet of dit allemaal vanuit de database mogelijk is.
Uitleg:
Nu schrijf ik alles dus weg naar het textbestand dmv dit:
  1. $file = fopen('menu/'.$_POST['sNaam'].'.php', 'a', 1);
  2. $text= $_POST['sInhoud'];
  3. fwrite($file, $text);
  4. fclose($file);

Kan het ook om de textgegevens naar de database te schirijven?
Ik denk zelf dat dit niet kan omdat de bestanden aangemaakt worden en dan vervolgens geupdated moeten worden en in de bestanden die dus zijn aangemaakt staat verder niks geen database connectie

Dus: Is het mogelijk om bij het aanmaken van het bestand al gelijk database gegevens en zo nodig een while lus er bij weg te schrijven?
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.2s