functie in echo verwerken
eric - 20/04/2005 16:22 (laatste wijziging 20/04/2005 16:22)
HTML interesse
Ik had pas een zoekscript gevonden, die ben ik nu een beetje aan het aanpassen met een een functie die ervoor zorgt dat de tekst ingekort word. Het lukt me alleen niet om die functie in dit stukje text te krijgen:
echo "<table width=\"90%\">";
while ($mijnrij = mysql_fetch_row($resultaat))
{
printf("<tr><td bgcolor=\"#d9d9d9\">%s - %s</td></tr><tr><td bgcolor=\"#f0f0f0\">%s</td></tr>\n", $mijnrij[3], $mijnrij[2], $mijnrij[6]);
}
echo "</table>";
echo "<table width=\" 90%\" >" ;
{
printf ( "<tr><td bgcolor=\" #d9d9d9\" >%s - %s </td></tr><tr><td bgcolor=\" #f0f0f0\" >%s </td></tr>\n " , $mijnrij [ 3 ] , $mijnrij [ 2 ] , $mijnrij [ 6 ] ) ; }
De functie moet in het 3e vakje komen dus bij mijrij[6], de functie ziet er zo uit:
Citaat:
echo inkorten(hier het aantal letters,$limiet);
11 antwoorden
Gesponsorde links
delta_004 - 20/04/2005 16:25
Onbekend
dan moet je deze ervoor zetten ". en deze er naar ."
Dus dit
".inkorten(hier het aantal letters,$limiet);."
eric - 20/04/2005 16:30
HTML interesse
Dan zet ik het dus zo neer:
{
printf("<tr><td bgcolor=\"#d9d9d9\">%s - %s</td></tr><tr><td bgcolor=\"#f0f0f0\">".inkorten(%s,$limiet);."</td></tr>\n", $mijnrij[3], $mijnrij[2], $mijnrij[6]);
}
echo "</table>";
{
printf ( "<tr><td bgcolor=\" #d9d9d9\" >%s - %s </td></tr><tr><td bgcolor=\" #f0f0f0\" >" . inkorten
( % s
, $limiet ) ;. "</td></tr>\n " , $mijnrij [ 3 ] , $mijnrij [ 2 ] , $mijnrij [ 6 ] ) ; }
Maar dan krijg k weer een parse error, expecting `')'' :S
Rens - 20/04/2005 16:32
Crew algemeen
Dat komt omdat de ; na
er niet hoort te staan.
{
printf("<tr><td bgcolor=\"#d9d9d9\">%s - %s</td></tr><tr><td bgcolor=\"#f0f0f0\">".inkorten(%s,$limiet)."</td></tr>\n", $mijnrij[3], $mijnrij[2], $mijnrij[6]);
}
echo "</table>";
{
printf ( "<tr><td bgcolor=\" #d9d9d9\" >%s - %s </td></tr><tr><td bgcolor=\" #f0f0f0\" >" . inkorten
( % s
, $limiet ) . "</td></tr>\n " , $mijnrij [ 3 ] , $mijnrij [ 2 ] , $mijnrij [ 6 ] ) ; }
laars - 20/04/2005 17:01
Onbekend
ga gewoon php leren stelletje noobs
Thomas - 20/04/2005 17:09
Moderator
Citaat:
Heb je problemen met PHP en vind je de fout niet ?
Vragen over PHP kunnen hier terecht.
Dit forum is juist bedoeld voor mensen die niet precies weten hoe ze iets moeten aanpakken... dat jij dat niet weet... Wie maakt dat de noob ?
Trouwens, eric was hier al vanaf 21 sep 2004, jij pas vanaf vandaag... Dat maakt jou toch echt de new kid on the block.
Houdoe en bedankt.
ontopic: je moet inkorten() gewoon over zo'n $mijnrij[] heengooien lijkt me ? Het resultaat is dan een string (toch?), dus zoiets:
printf("tekstbla %s", inkorten($rij[6], $limit));
printf ( "tekstbla %s " , inkorten
( $rij [ 6 ] , $limit ) ) ;
?
laars - 20/04/2005 17:11 (laatste wijziging 20/04/2005 17:12)
Onbekend
ok, vervang (in de oorspronkelijke code) $mijnrij[6] door inkorten($aantalLetters, $limiet)
lijkt me trouwens niet helemaal goed: limiet is toch hetzelfde als het aantal letters dat je wilt?? 1e parameter moet gewoon de string zijn denk ik?
edit: te laat...
ik ken sitemasters trouwens al 2 jaar (ja ok, jij langer) en noobs was gericht op de mensen die eric "hielpen", niet op hem zelf.
eric - 20/04/2005 17:38
HTML interesse
@Laars je maakt je wel lekker populair op je 1e dag hier
@Fangorn: Citaat:
Dit zit idd wel werken maar hoe zet ik nu dus de td en tr's ertussen?
Alvast bedankt allemaal voor de hulp, in de vakantie ga k me ff wat meer in php verdiepen zodat ik het zelf kan .
Rens - 20/04/2005 18:02
Crew algemeen
misschien zoiets:
<tr>
<td>
<?PHP
?>
</td>
</tr>
<tr>
<td>
<?PHP
printf ( "tekstbla %s " , inkorten
( $rij [ 6 ] , $limit ) ) ; ?>
</td>
</tr>
Zelf gebruik ik nooit printf, dus het is maar een idee...
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten .