login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

fopen("E:/...")

Offline MothZone - 17/04/2005 13:40
Avatar van MothZonePHP ver gevorderde Hallo,
Is het mogelijk om via php een bestand te openen op de E-schijf van je pc? (dus een harde schijf he)
Want via deze code lukt het niet:

1. <?php
  2. $logfile = "E:\live\log.php";
  3. $fp = fopen($logfile,"r");
  4. $f = fread($fp, filesize($logfile));
  5. echo($f);
  6. ?>

Citaat:
Warning: fopen(E:livelog.php): failed to open stream: No such file or directory in C:Program FilesApache GroupApache2htdocslive.php on line 3

Warning: filesize(): Stat failed for E:livelog.php (errno=2 - No such file or directory) in C:Program FilesApache GroupApache2htdocslive.php on line 4

Warning: fread(): supplied argument is not a valid stream resource in C:Program FilesApache GroupApache2htdocslive.php on line 4

Het is voor eigen gebruik, dus niet voor hacking-toestanden enzo want het komt niet op het net.

Alvast thx
Greetz Mothzone

5 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Maarten - 17/04/2005 13:44 (laatste wijziging 17/04/2005 13:57)
Avatar van Maarten Erelid Je zegt het zelf, volgens mij kan het niet, omdat je er mee zou kunnen bestanden verkrijgen die de privacy schenden en zo?
Offline vinTage - 17/04/2005 13:50 (laatste wijziging 17/04/2005 13:51)
Avatar van vinTage Nieuw lid je moet de slashes de andere kant op zetten, dan werkt het (bij mij) wel.

ik deed dit om te testen iig
  1. <?php
  2. $logfile = "D:/test.txt";
  3. $fp = fopen($logfile,"r");
  4. $f = fread($fp, filesize($logfile));
  5. echo($f);
  6. ?>
Offline MothZone - 17/04/2005 13:53
Avatar van MothZone PHP ver gevorderde heb ik al geprobeert, vinTage, maar is hetzelfde effect
Offline vinTage - 17/04/2005 13:56 (laatste wijziging 17/04/2005 13:57)
Avatar van vinTage Nieuw lid Ik had een test.txt bestandje gemaakt en gewoon op mn D schijf gezet, in dat test bestandje stond gewoon svjhbvslvhjsvlhbvslvhbv.
Toen ik dan in mn localhost ging kijken naar het phptje met jou code gaf mn browser die svjhbvslvhjsvlhbvslvhbv weer.
Mss is je log.php dan vaag oid ?
Offline MothZone - 17/04/2005 14:12
Avatar van MothZone PHP ver gevorderde ^^ Heb het gevonden, het was log.txt ipv log.php

toch thx iedereen
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.195s