login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

zoekmachine voor TXT.

Offline DeafBoy - 16/04/2005 01:19
Avatar van DeafBoyHTML beginner Ja ben nu voor deze ene keer even bezig met PHP. Kan er nog niks van bakken. Het gaat nu eigenlijk alleen nog om een soort klein zoekmachientje.

Zoekmachine:
- Het is niet in de database opgeslagen.
- Alles staat in 3 txt bestanden. Huur.txt Verhuur.txt en Betaling.txt
- Het liefst als je in het zoekveld tikt dat het meteen in die 3 txt bestanden kijkt of het voorkomt en dat aangeven natuurlijk.

Ik hoop natuurlijk dat iemand zo'n scriptje heeft. of een deel zodat ik maybe kan aanpassen..

Hopelijk kan iemand me helpen. Hierna ga ik gewoon verder in ASP..^^

9 antwoorden

Gesponsorde links
Offline vinTage - 16/04/2005 01:33
Avatar van vinTage Nieuw lid kan je hier wat mee ?
Offline DeafBoy - 16/04/2005 01:48
Avatar van DeafBoy HTML beginner Heb je maybe iets simpels? Gewoon iets makkelijkers?
Ben noop in PHP vinTage, dat weet je onderhand al..
Offline Futs - 16/04/2005 02:34
Avatar van Futs Nieuw lid Het is ook belangrijk hoe je txt file is ingedeeld.
Offline hermes - 16/04/2005 02:52 (laatste wijziging 16/04/2005 02:53)
Avatar van hermes PHP interesse Ik kwam niet verder dan dit :'(

1. <?php
  2.  
  3. echo '<form action="zoeken.php" method="post">
  4. <input name="woord" type="text">
  5. <input type="submit" value="Zoek!">
  6. </form>';
  7.  
  8. if(isset($_POST['woord']))
  9. {
  10.  
  11.  
  12. $huur = file('huur.txt');
  13. $verhuur = file('verhuur.txt');
  14. $betaling = file('betaling.txt');
  15.  
  16.  
  17.  
  18. if(stristr($huur, $_POST['woord']) OR stristr($verhuur, $_POST['woord']) OR stristr($huur, $_POST['woord']))
  19. {
  20. echo 'Het woord is gevonden!';
  21. }
  22.  
  23.  
  24.  
  25. }
  26.  
  27. ?>
Offline xSc - 16/04/2005 10:35
Avatar van xSc Onbekend Wat je ook kunt doen is de files in string lezen (file_get_contents()).

Ik denk dat hermes een eind in de goede richting zit.

Offline remy - 16/04/2005 10:49
Avatar van remy PHP ver gevorderde dit moet je met strpos() aanpakken. ik heb ooit eens een klein zoekmachientje gebouwd voor 1 txt bestand, kan hem nu ff niet terugvinden, maar voor meerdere txt zul je deze in een array moeten plaatsen. dat lijkt mij de handigste oplossing
Offline xSc - 16/04/2005 11:03
Avatar van xSc Onbekend @Remy, waarom met strpos()? Deze functie zoekt de positie van een karakter op. Ik weet niet wat sneller is: of het zoeken in een string of in een array. Daarom zei ik als dat hermes in de goede richting zit. Hij leest de files in een array.
Offline remy - 16/04/2005 11:09 (laatste wijziging 16/04/2005 20:10)
Avatar van remy PHP ver gevorderde Nou ja, het werkte goed http://www.site...amp;id=129
dat zal wel weer tegen jouw princiepes zijn, maar ik kon op dat moment geen andere oplossing bedenken en van het forum werd ik ook niets wijzer.

Excuses door Henri
Sorry Remy, je hebt gelijk, ik zat niet op te letten. Ik gebruik zelf stristr() omdat dat niet hoofdlettergevoelig is.;-)

Remyedit
Tnx voor de tip, ik zal het daarmee eens proberen, maar stond niet in het overzicht, enja, ik kom ook niet verder dan sitemasters:p
Offline DeafBoy - 16/04/2005 18:16
Avatar van DeafBoy HTML beginner Warning: stristr(): Empty delimiter zoeken.php on line 18
Dat is die van de script van hermes.. wat is er dan ongeveer fout aan??
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.195s