HTML gevorderde |
|
Ik heb er zelf al een deel van het probleem opgelost. Hieronder geef ik nog maar eens het verbeterde script. Het probleem is nu dat count($db_naam[0]) wel de waarde 1 geeft, dus de variabele is wel overgedragen, maar de inhoud wan de array krijg ik er niet uit. echo ($db_naam[0]) geeft niets terug.
<?php
if (!isset($stage) || $stage == 0)
{
?>
<p>Om een tabel toe te voegen aan een bestaande database, gelieve eerst aan te duiden aan welke database een tabel moet toegevoegd worden.</p><br><br>
<form action="<?php print ($_SERVER['PHP_SELF']); ?>" method="post">
<select name="db_naam[]" size="3">
<option value="leeg" selected>- - - - -</option>
<?php
//opvragen van alle databasenamen
mysql_connect ('localhost');
$query = "SHOW DATABASES";
$result = mysql_query ($query);
//opmaken van een lijst van alle databases
if (mysql_num_rows($result) > 0)
{
while ($DB = mysql_fetch_array($result))
{
echo ("<option value = \"$DB[0]\">$DB[0]</option>");
}
}
?>
</select>
<input type="hidden" name="stage" value="1"><br><br>
<input type="submit" value="verzend">
</form>
elseif ($stage == 1)
{
$_POST['$db_naam[0]'];
//controle of er een database is geselecteerd
if ($db_naam[0] == "leeg")
{
?>
<p>Gelieve een database te selecteren! Klik op 'terug' om een database te selecteren.</p>
<input type="hidden" name="stage" value="0">
<input type="submit" value="Terug">
</form>
<?php
}
else
//invoeren van een naam voor de tabel
{
?>
<p>U gaat nu een nieuwe tabel creëren in <b><?php echo ($db_naam[0]); ?></b>. Gelieve een naam te kiezen voor de nieuwe tabel. Klik vervolgens op 'Verder'.</p>
<input name="tabel_naam">
<input type="hidden" name="db_naam[0]" value="<?php echo ($_POST['$db_naam[0]']); ?>">
<input type="hidden" name="stage" value="2">
<input type="submit" value="Verder">
</form>
<?php
}
}
//controle of de database naam goed is overgebracht
elseif ($stage == 2)
{
$_POST['$db_naam[0]'];
echo (count($db_naam[0]) ."<br>");
echo ($db_naam[0]);
}
//vervolg van het script
?>
<?php if (!isset($stage) || $stage == 0) { ?> <p>Om een tabel toe te voegen aan een bestaande database, gelieve eerst aan te duiden aan welke database een tabel moet toegevoegd worden.</p><br><br> <form action=" <?php print ($_SERVER['PHP_SELF']); ?>" method="post"> <select name="db_naam[]" size="3"> <option value="leeg" selected>- - - - -</option> <?php //opvragen van alle databasenamen $query = "SHOW DATABASES"; //opmaken van een lijst van alle databases { { echo ("<option value = \"$DB[0]\">$DB[0]</option>"); } } ?> </select> <input type="hidden" name="stage" value="1"><br><br> <input type="submit" value="verzend"> </form> elseif ($stage == 1) { $_POST['$db_naam[0]']; //controle of er een database is geselecteerd if ($db_naam[0] == "leeg") { ?> <p>Gelieve een database te selecteren! Klik op 'terug' om een database te selecteren.</p> <form action=" <?php print ($_SERVER['PHP_SELF']); ?>" method="post"> <input type="hidden" name="stage" value="0"> <input type="submit" value="Terug"> </form> <?php } else //invoeren van een naam voor de tabel { ?> <p>U gaat nu een nieuwe tabel creëren in <b> <?php echo ($db_naam[0]); ?></b>. Gelieve een naam te kiezen voor de nieuwe tabel. Klik vervolgens op 'Verder'.</p> <form action=" <?php print ($_SERVER['PHP_SELF']); ?>" method="post"> <input name="tabel_naam"> <input type="hidden" name="db_naam[0]" value=" <?php echo ($_POST['$db_naam[0]']); ?>"> <input type="hidden" name="stage" value="2"> <input type="submit" value="Verder"> </form> <?php } } //controle of de database naam goed is overgebracht elseif ($stage == 2) { $_POST['$db_naam[0]']; } //vervolg van het script ?>
Kan iemand me please zeggen wat er fout gaat? Ik zit er al uren op te turen, maar ik geraak geen meter verder. |