Bij $_SERVER['HTTP_USER_AGENT']; -> zal die altijd zo'n patroon* zijn??? Met een windows xp pc en IE werkt het perfect: het vertelt me de browser en het os (zie script).
*patroon: Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 6.0; Windows NT 5.1; SV1)
Kan ik mijn script 100% vertrouwen, ik heb geen Linux of dergelijke om dit te testen
Jawel: $browser = explode("(", $info);
Je moet wel oppassen met dit soort dingen, want je kunt dit makkelijk handmatig veranderen. Dus als je dit als user_agen_string oid instelt:
Dan echo jij dat. En als je bijvoorbeeld een ledensysteem hebt, en jij dit in een logfile opslaat, kan iedereen zo je cookie stelen. Dan kunnen ze dat cookie dus gebruiken om onder jouw account in te loggen.
als je $info uitvoert dan moet ik de eerste waarde hebben voor de " (" dus ik splitst $info in 2 delen en het eerste deel is alvast mijn browser en dan moet hij in het tweede deel het besturingssysteem uithalen, die staat op de tweede plaatst van de code en alles is afgescheiden door een "," dus alweer explode.
Bij andere browsers werkt je code dan niet, de code is enkel van toepassing bij IE. Maar misschien moet ik de $browser in een session plaatsten en dan bij os de $_session['brower'] eens toepassen...
Het script wordt gebruikt op een site met een login.. maar hoe moet ik de code toepassen dan op mij script... Ik snap namelijk geen barst van JavaScript
groeten stijn
[edit]
zoiets maar werkt terug niet en wat betekent: Warning: Undefined offset: 2 in c:\apache\htdocs\werk\stats.php on line 407?
Die error betekent dat $os[2] niet bestaat.
Het 2e deel van de array kan hij dus niet ophalen.
Er zit dus een fout bij het exploden (op regel 11 denk ik).