Crew hosting |
|
Hallo allemaal,
Ik weet niet hoe ik het onderwerp van deze post moet noemen maar dat terzijde. Ik heb niet zo veel ervaring met array's en ik hoop dat iemand me kan helpen of een voorstel heeft m.b.t. mijn volgende probleem:
Het betrefd een fotoalbum. Veronderstel dat het hier nu even gaat uit een 2-tal scripts; fotoalbum.php en showpic.php
Bij fotoalbum.php heb ik het volgende staan dat ervoor zorgt dat alle foto's uitworden gelezen in die dir ($path) op de FTP:
$d = dir("$path");
while($entry=$d->read())
{
$fotoArray[] = $path . "/" . $entry ;
$count = count($fotoArray);
while($entry=$d->read()) { $fotoArray[] = $path . "/" . $entry ; $count = count($fotoArray);
Dat werkt voor volle 100% dus alle bestandsnamen.ext worden omgezet naar cijfers (1,2,3,etc..). Wanneer men op een foto klikt dan wordt dit cijfer als parameter mee gestuurd (bijv. $picture=1).
Nu komen we bij mijn probleem, in de pagina showpic.php moet deze parameter weer omgezet worden zodat het cijfer weer een bestandsnaam.ext wordt. En dat krijg ik niet voor elkaar.
Ik hoop dat jullie weten wat ik bedoel en wat ik voor elkaar wil krijgen, enige hulp ben ik zeer dankbaar
|