login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

array omzetten

Offline Thijs - 07/04/2005 21:07
Avatar van ThijsCrew hosting Hallo allemaal,

Ik weet niet hoe ik het onderwerp van deze post moet noemen maar dat terzijde. Ik heb niet zo veel ervaring met array's en ik hoop dat iemand me kan helpen of een voorstel heeft m.b.t. mijn volgende probleem:

Het betrefd een fotoalbum. Veronderstel dat het hier nu even gaat uit een 2-tal scripts; fotoalbum.php en showpic.php

Bij fotoalbum.php heb ik het volgende staan dat ervoor zorgt dat alle foto's uitworden gelezen in die dir ($path) op de FTP:

1. $d = dir("$path");
  2.  
  3. while($entry=$d->read())
  4. {
  5. $fotoArray[] = $path . "/" . $entry ;
  6. $count = count($fotoArray);

Dat werkt voor volle 100% dus alle bestandsnamen.ext worden omgezet naar cijfers (1,2,3,etc..). Wanneer men op een foto klikt dan wordt dit cijfer als parameter mee gestuurd (bijv. $picture=1).

Nu komen we bij mijn probleem, in de pagina showpic.php moet deze parameter weer omgezet worden zodat het cijfer weer een bestandsnaam.ext wordt. En dat krijg ik niet voor elkaar.

Ik hoop dat jullie weten wat ik bedoel en wat ik voor elkaar wil krijgen, enige hulp ben ik zeer dankbaar 

8 antwoorden

Gesponsorde links
Offline DownForZ - 07/04/2005 21:10 (laatste wijziging 07/04/2005 21:11)
Avatar van DownForZ HTML interesse dus het is page=showpic&picture=1

dan doe je simpel weg

1. $var = $_GET['picture'];

nu zal $var een waarde hebben van 1, en zodoende kan je verder werken
Offline Thijs - 07/04/2005 21:17
Avatar van Thijs Crew hosting Ja dat snap ik , maar ik wil dus die $var omzetten van een 1 naar die bestandsnaam.ext die in die map op de FTP staat.

That's all, but difficult for me..
Offline DownForZ - 07/04/2005 21:19 (laatste wijziging 07/04/2005 21:22)
Avatar van DownForZ HTML interesse $var = $_GET['picture'].".jpg"
de waarde van picture is dan weer de waarde van de url &picture=1

is dit wat je zoekt ?
$me las het net goed en denkt niet dat dit is wat je zoekt 
Offline Thomas - 07/04/2005 21:22
Avatar van Thomas Moderator Euh, in showpic.php ken je $fotoArray toch niet ?
Je zult dus elke keer als je plaatje zoveel opvraagt de dir uit moeten lezen ? En dan zul je ook nog wat controles toe moeten voegen - als je maar 3 foto's hebt, en iemand past doodleuk de URL aan naar ...&picture=3 of hoger...
Offline Thijs - 07/04/2005 21:22 (laatste wijziging 07/04/2005 21:24)
Avatar van Thijs Crew hosting Je begrijpt me niet merk ik.

$picture is dus een cijfer uit die array. Veronderstel dat er in mijn map op mijn FTP een foto staat genaamd fototje1.jpg deze wordt dan in fotoalbum.php omgezet naar cijfer "1".

Nu wil ik in showpic.php die 1 weer terughebben/omzetten zodat die 1 weer fototje1.jpg wordt.

Je vraagt je misschien af waarom geef je fototje1.jpg niet als parameter mee vanuit fotoalbum.php, nou dat komt omdat ik beide dingen voor iets anders nodig heb.

@Fangorn, de beveiliging doet er even niet toe, dit moet eerst zo werken. Ik weet niet hoe ik in showpic.php dan moet zorgen dat dit kan worden uitgelezen dat 1 weer fototje1.jpg wordt.
Offline DownForZ - 07/04/2005 21:25 (laatste wijziging 07/04/2005 21:28)
Avatar van DownForZ HTML interesse Als je die array nog is maakt kan je het er zo uithalen
$fotoArray[] = $path . "/" . $entry ;
$count = count($fotoArray);

dan zal je die weer in array doen

en dan kan je doen

echo $fotoArray[$_GET['id'];

(dan zie je of het werkt)

??
Offline Thijs - 07/04/2005 21:33 (laatste wijziging 07/04/2005 21:36)
Avatar van Thijs Crew hosting Je reactie heeft me goed op weg geholpen, ik weet nu hoe ik het voor mekaar kan krijgen bedankt!
Offline DownForZ - 07/04/2005 21:34
Avatar van DownForZ HTML interesse graag gedaan 
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.192s