login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

pfsockopen

Offline joppers - 23/09/2004 21:48
Avatar van joppersNieuw lid Kan er iemand mij eens deftig uitleggen wat pfsockopen eigenlijk doet? en kan dit mijn probleem oplossen om bijv om de 30 seconden een record weg te schrijven in een databank ivm een serverconnectie? (ook als er niemand het script aan't activeren is)

4 antwoorden

Gesponsorde links
Offline joppers - 23/09/2004 21:51
Avatar van joppers Nieuw lid ps: gelieve geen professionele uitleg te geven zoals op php.net want daar begrijp ik eerlijk gezegd geen zak van 
Offline Stijn1 - 23/09/2004 22:09
Avatar van Stijn1 Gouden medaille

PHP ver gevorderde
Dit kan je beter met CronJobs doen, dit zijn acties die om de zoveel tijd (zelf gekozen) uitgevoerd worden op de server, daar moet je een pagina ingeven die uitgevoerd word. Dit kan je meestal bij je Cpannel van je host (als je host het heeft tenminste) aanmaken ergens...
Offline joppers - 23/09/2004 22:47
Avatar van joppers Nieuw lid ja, maar dat lost m'n probleem ni op, het zou beter zijn met een bestandje, liefst in php, omdat de scripts die ik schrijf voor verkoop zijn (aan mensen die niet weten hoe ze cronjobs moeten activeren)... 
Offline twopeak - 24/09/2004 00:24
Avatar van twopeak Gouden medaille

PHP ver gevorderde
pfsockopen creeert een verbinding die niet wordt afgesloten na het uitvoeren van het script.

Nee, pfsockopen kan je niet helpen.
Je wilt een opdracht om de 30 seconden laten uitvoeren? zonder dat het phpscript actief is?
=>cron jobs (punt uit)

je wilt hetzelfde gedrag "emuleren" door wanneer er een pagina geopend wordt het script het aantal gegevens van de vorige tijd wegschrijft? dat kan via een gewoon script.
Bedenk wel dat 1*30 seconden = 2880 keer per dag is.
Op weekbasis is dat redelijk veel! weet je zeker dat het op die manier moet?
Vooral bij de emulatie, als het script de laatste 5 dagen niet heeft gewerkt en 14.400 records moet gaan wegschrijven... 

Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.168s